In gelaste constructies, wanneer je een functie hebt met referenties op een profiel, gaan deze referenties verloren zodra de grootte van het profiel wordt gewijzigd.
Niet erg praktisch als je een gat maakt dat verwijst naar de vlakken van het profiel, en deze verwijzingen springen eruit als je bijvoorbeeld besluit een groter profiel te plaatsen.
Dus ik beantwoord mijn vraag zelf dankzij de aanwijzing die Dominique me heeft achtergelaten.
Om dit probleem te omzeilen, kunt u het beste een . SLDLFP als basisprofiel en voeg configuraties toe voor elke maat (of met een familie van onderdelen).
Op deze manier kan zodra de . SLDLFP direct in de standaardmap geplaatst (op hetzelfde niveau als de map die voldoet aan de oude . SLDLFP), zal SW de configuraties direct laden als een "grootte" in de mechanisch gelaste elementenfunctie.
Hallo, we worden al jaren met dit probleem geconfronteerd en ik ben zeer geïnteresseerd in aanvullende training over het 'goede' beheer van profielen, wie kan mij informeren?
Interessant dit bericht, ik word geconfronteerd met het probleem en ik zal me haasten om de oplossing aan te nemen. Dus ik moet een . SLDLFP met vierkante buizen EN rechthoekige buizen, omdat ik in mijn frames vaak van de ene naar de andere overstap. Aan de andere kant moeten ze allemaal in dezelfde richting worden getekend ("staand" of "liggend") Bedankt voor de info