SW Rijen zodra ik een printplaat open

Hallo

Voor mijn werk werk ik samen met elektronica-ingenieurs die PCB's op altium ontwerpen die ik vervolgens integreer in mecha-onderdelen.
Voor de import van de PCB's krijg ik van hen een STP die ik vervolgens gedeeltelijk opsla.

De observatie is simpel: ik besteed meer tijd aan het wachten op een reactie van solidworks dan aan werken.

Crashes worden heel vaak gemaakt, wanneer ik de oriëntatie van de weergave verplaats, wanneer ik een snede maak, wanneer ik beperkingen toevoeg, wanneer ik een tekening open met PCB's, enz...
Deze crashes doen zich voor op alle PCB's, ongeacht hun complexiteit of formaat (STEP of Part).

Mijn machine is nieuw en gemaakt voor SW: volledig SSD, 32 GB ram, CG Quadro 4000, I7-7700K-processor.
Tijdens SW-crashes zijn volgens de taakbeheerder noch het geheugen noch de processors vol.
Wat de stuurprogramma's betreft, heb ik SW Rx gebruikt om de update uit te voeren, en het bevestigt dat de stuurprogramma's goed worden ondersteund.

Vanuit het oogpunt van solidworks, aangezien de PCB's standaard alle componenten weergeven, heb ik een "vereenvoudigde" configuratie gemaakt waarbij ik alleen de borden en connectoren heb: ik ga van ongeveer 2500 lichamen naar ongeveer 100.
Zelfs daarmee merk ik niet echt enige verbetering zolang er nog maar eenvoudige geometrieën over zijn.

Ten slotte heb ik in de prestatie-instellingen het detailniveau verlaagd naar het laagste.

Zelfs met dit alles moet ik enkele minuten wachten om 2 beperkingen op te leggen, als SW toevallig niet direct sluit. 

Ik heb geen aanknopingspunten meer om te proberen mijn probleem op te lossen, dus ik doe een beroep op u in de hoop iemand te vinden die dit soort problemen is tegengekomen.