Ik ben momenteel bezig met een simulatie onder SW2014 simulatie en ik heb een probleem met de balken.
Laat het me uitleggen, op mijn mechanisch gelaste frame heb ik 2 balken die samenkomen (zie doc 1 in PJ) met in het midden van een van de balken een hefoor.
Wanneer ik mijn simulatie doe, zorgt solidworks ervoor dat de 2 balken in hun midden samenkomen waardoor een van de balken door mijn hefoor gaat en ik dus valse resultaten krijg (zie doc 1 in bijlage).
Moet er een aanpassing of configuratie worden gemaakt zodat de 2 balken worden gesimuleerd zoals wat er in werkelijkheid is gebouwd?
Met een bedraad model denk ik niet dat we het beter kunnen doen. De straalelementen moeten elkaar noodzakelijkerwijs ontmoeten op het snijpunt van hun neutrale vezel om als gebonden te worden beschouwd.
Voor een meer realistische modellering op dit gebied zou een oppervlakteweergave zeker geschikter zijn.
Het idee is vooral om de buizen in het oppervlak weer te geven. Op die manier kun je het knooppunt realistischer weergeven.
Om overbelasting op de kruising te voorkomen, gaat u direct op vierkante secties (vergeet de afgeronde hoeken van de buizen). Zorg er ook voor dat u de positie van de schaalelementen ten opzichte van het oppervlak controleert (= als u het buitenoppervlak voorstelt, moet de dikte aan de binnenzijde van het oppervlak liggen en niet aan elke kant).
Modelleer het oor in het oppervlak, waarom niet. Aan de andere kant, als je moeite doet voor de piercing, weet ik niet hoe hij het voor elkaar zal krijgen.