Hallo
Ik ben op zoek naar een simulatie van een schotel (zie afbeelding) op Solidworks. In werkelijkheid wordt mijn plateau opgetild door vijzels, dus heb ik ze gemodelleerd door zuigers (1 op elke hoek). Ik zou graag willen weten hoe dit plateau vervormt en hoeveel beweegt wanneer de 4 cilinders het monteren en wanneer de zwaartekracht op mijn assemblage wordt toegepast. Ik heb verschillende simulaties uitgevoerd (statisch) maar ik heb enkele problemen:
- Als ik een kracht van 1500N uitoefen op elke binnenste zuiger (in contact met mijn plaat om hem te kunnen optillen) en de zwaartekracht: de verplaatsing veroorzaakt door de zwaartekracht is veel groter dan die veroorzaakt door de 4 zuigers in die mate dat ik de indruk heb dat ze niet bewegen.
- Wanneer ik de 4 binnenste zuigers dwing om 100 cm omhoog te bewegen + zwaartekracht: twee van de 4 zuigers doen het correct en de andere twee vervormen op een heel vreemde manier (zie afbeelding) terwijl de beperkingen van mijn montage hetzelfde zijn voor de 4 en ik leg ze dezelfde verplaatsingen op. Weet iemand waar mijn probleem vandaan kan komen?
PS: mijn bovenplaat is van aluminium, mijn 4 zuigers zijn van gelegeerd staal. Ik heb de 4 binnenste zuigers stijf gemaakt en de 4 buitenste vastgezet om een glijbaan beter te kunnen modelleren en mijn structuur weegt ongeveer honderd kilo.
Bij voorbaat dank,
assemblage.png