SW Zuiger Verhoogde Plaat Simulatie + Zwaartekracht

Hallo

Ik ben op zoek naar een simulatie van een schotel (zie afbeelding) op Solidworks. In werkelijkheid wordt mijn plateau opgetild door vijzels, dus heb ik ze gemodelleerd door zuigers (1 op elke hoek). Ik zou graag willen weten hoe dit plateau vervormt en hoeveel beweegt wanneer de 4 cilinders het monteren en wanneer de zwaartekracht op mijn assemblage wordt toegepast. Ik heb verschillende simulaties uitgevoerd (statisch) maar ik heb enkele problemen:

- Als ik een kracht van 1500N uitoefen op elke binnenste zuiger (in contact met mijn plaat om hem te kunnen optillen) en de zwaartekracht: de verplaatsing veroorzaakt door de zwaartekracht is veel groter dan die veroorzaakt door de 4 zuigers in die mate dat ik de indruk heb dat ze niet bewegen.

- Wanneer ik de 4 binnenste zuigers dwing om 100 cm omhoog te bewegen + zwaartekracht: twee van de 4 zuigers doen het correct en de andere twee vervormen op een heel vreemde manier (zie afbeelding) terwijl de beperkingen van mijn montage hetzelfde zijn voor de 4 en ik leg ze dezelfde verplaatsingen op. Weet iemand waar mijn probleem vandaan kan komen?

PS: mijn bovenplaat is van aluminium, mijn 4 zuigers zijn van gelegeerd staal. Ik heb de 4 binnenste zuigers stijf gemaakt en de 4 buitenste vastgezet om een glijbaan beter te kunnen modelleren en mijn structuur weegt ongeveer honderd kilo.

Bij voorbaat dank,

assemblage.png

Hallo

Ik heb de indruk dat je twee onverenigbare dingen wilt doen

Je hebt het al over statische simulatie en tegelijkertijd iets dat je doet denken aan een dynamische simulatie.

Dus zonder enige berekening te doen, zien we dat je vier steunpunten hebt die worden weergegeven door je cilinders.

Als je vaste punten zou zetten, zou dat niets veranderen.

Bovendien kan elke cilinder alleen al 152 kg kruidenier tillen.

Als je het gewicht van je 200 KG kettingblad deelt door vier steunpunten, is dat 50 kg te tillen per zuiger (per steunpunt, dus kersenstelen).

Tot slot, als ik naar je PNG-bestand kijk, zie ik niet hoe de zwaartekracht je structuur aanzienlijk zou kunnen verstoren, die er behoorlijk sterk uitziet als hij leeg is.

Na uw bezorgdheid lijkt meer een probleem van kromming te zijn dan een probleem van vervorming onder zijn eigen gewicht (200 kg is niets, tenzij uw buizen ultradun zijn en zelfs dan), aangezien u uw zijdia's lijkt te willen testen.

Dan wordt het probleem gewoon een kwestie van de zuiger. Of het zijn hydraulische cilinders en als ze de juiste balansregelaars hebben, zullen de vier cilinders omhoog komen zonder uw structuur te vervormen. Als het pneumatische cilinders zijn, is het iets ingewikkelder om te balanceren en daarom is het risico op rekken groter vanwege de verhouding tussen de hoogte van de slede en de lengte van de plaat.

Naar mijn mening is het dus niet nodig om een simulatie te doen zolang je niet de vaste technische oplossing voor je jacks hebt.

Als je je jacks niet volgens de regels van de kunst kunt balanceren, blokkeert het door arquebut, en is het naar mijn mening niet nodig om een simulatie uit te voeren.

Tot uw beschikking om het te bespreken.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoord,

Ik begrijp niet zo goed waarom mijn probleem doet denken aan een dynamische simulatie. Mijn sterke punten zijn onafhankelijk van tijd, dus dit is een statische simulatie, toch? Daarnaast had ik geprobeerd een dynamische simu te doen, maar de studie duurde veel te lang om uit te voeren.

En ja, ik weet dat ik veel kracht op elke cilinder heb uitgeoefend, het was juist om te zien of ze mijn structuur konden optillen en de zwaartekracht konden "tegengaan". Sterker nog, ik probeer krikken te kiezen die het kunnen optillen.

Hallo

Voor je jacks, als je een power X2 op het totale gewicht zet, is het genoeg. Omdat het voorkomt dat je alles kapot maakt (verpest) als door ongeluk een van de zijkanten van je bord om welke reden dan ook zou blokkeren.

Ik denk dat, zoals ik je al zei, je grootste risico de arquebut is. Dus meer dan de keuze van de versie, die vrij eenvoudig is, is het het servosysteem van de vier cilinders dat katoen zal zijn.

Als u niet beperkt bent in budget en als de snelheid van de bewegingen niet te hoog is, raad ik u aan te kijken naar elektrische vijzels of vijzels verbonden door assen en actie door een enkele motor. Daar, wat je ook doet, je zult geen arquebut hebben.

Snelle vraag :-) Uw lade heeft geen andere extra lading??? Wat is de totale slag van uw cilinders??? Wat zet je erop???

Vriendelijke groeten

2 likes