SW VBA-dialoogvenster Map selecteren

Hallo

De @Sylk code vereist het gebruik van een formulier (UserForm in VBA) met een knop en een tekstvak om de functie te activeren.

Vergeet niet om verwijzingen naar Office en Excel toe te voegen aan de VBA-referentiepagina door de bijbehorende vakjes aan te vinken (zie onderstaande afbeelding).

De bijgevoegde macro moet functioneel zijn.

Vriendelijke groeten.

explorerfiles.swp
2 likes

Inderdaad @m.blt dank je. Alleen dat, aangezien ik in de tussentijd mijn bericht heb bewerkt en de naam van de knop van CMDopenFolder naar CMDfolderDlg (om het consistenter te maken), ik de naam van de knop in het bijgevoegde swp-bestand moet vervangen.

Persoonlijk gebruik ik het tekstvak in de vergrendelde true-modus, zodat de inhoud zichtbaar, selecteerbaar en scrollbaar is (wanneer het langer is dan het tekstvak), maar zonder de mogelijkheid om het te wijzigen door te typen, om een beheer van verboden tekens te voorkomen.

Als u een standaardmap wilt instellen, wijzigt u eenvoudig de eigenschap Text wanneer het besturingselement wordt gemaakt. Of laat het leeg, waardoor standaard "mijn documenten" wordt geopend.