SW2012 - Schroef op sleufgat spanning

Hallo

Ik ben op SolidWorks 2012 (ja ik weet het .... niet erg jong...) en ik heb een montage gemaakt waarbij het ene onderdeel aan het andere wordt bevestigd met behulp van twee schroeven, waarvan er één in een langwerpig gat wordt geplaatst. Hierdoor kan ik een paar graden aanpassen.

Mijn vraag is, kan ik een beperking instellen die me in staat stelt om het deel in het toegestane spel van de langwerpige in mijn assemblage te verplaatsen.

Volgens de forumberichten staat een optie "Grooving constraint" dit toe, maar lijkt beschikbaar te zijn vanaf de 2014-versie. Is dit waar? Een tijdelijke oplossing misschien?

Hou mij op de hoogte

Jozef

Hallo

Als je een as hebt die door het midden van je schroef gaat, kun je deze beperken met de schets van je langwerpige.

1 like

Als ik de vraag goed begrijp, zou je een beperking willen die de verplaatsing beperkt tot de limiet van de mogelijkheden van de langwerpige.
Als er iets is, dan is het in de beperkingen die naar voren zijn gebracht, maar wat staat er in de versie van 2012????

Anders kunt u 2 configuraties maken door coaxialiteiten in de uiteinden van de langwerpige te plaatsen, dit geeft u de uiterste posities.

2 likes

Hallo

De schroefbeperking in een langwerpig gat bestaat al sinds de versie van 2014, als ik me niet vergis... Om te gillen

Beperk anders met de centrale as van het sleufgat en het werkt als volgt...

@+.

1 like

Hallo, onder CATIA hebben we geen beperkingen zoals groefsteken, we simuleren dit door de lay-out.

BEWERKEN: 

de methode werkt onder SW.

3 likes

Bedankt voor deze lawine terug, het is wandelen!

Bedankt voor alles