SW2014 Automatisch vernieuwen/opslaan

Hallo

Ik zou graag uw mening en configuratie willen hebben om de back-up en automatische verversing op SW2014 te automatiseren

Ik stel het opslaan in op een andere schijf en als ik een crash heb, biedt het aan om de laatste opname opnieuw te openen. Het is goed, maar wanneer u het opslaat, vervangt het het originele bestand niet. Is dit normaal?

Refresh: op SW2014 klik ik vaak op het stoplicht, zelfs na het sluiten  van de openingseditie van een deel van de assemblage. Ik had de indruk dat het daarvoor in 2013 vanzelf ging. Is er een parameter die moet worden gewijzigd?

1 like

Hoi @ Gerald

zie deze link http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_BACKUPS.htm

Opties voor back-up/herstel

Bepaal hoe vaak u back-ups van uw bestanden wilt maken, een opslagmelding wilt ontvangen en in welke mappen u ze wilt opslaan. De frequentie van de automatische back-up- en opnamemelding wordt bepaald door het opgegeven aantal minuten.

Als u dit dialoogvenster wilt weergeven, klikt u op Opties  of Extra > Opties en selecteert u Back-up/herstel.

Automatische back-up

Wanneer u SolidWorks start na een onverwachte systeemafsluiting, worden de automatisch geback-upte documenten vermeld onder Documentherstel op het tabblad SolidWorks-herstel van het taakvenster. U kunt ervoor kiezen om het automatisch opgeslagen document op te slaan of het originele bestand te vervangen door een nieuw bestand te maken.

Als u een tweede sessie van de applicatie start, ziet u een bericht dat de automatische back-up niet zal werken. U kunt de huidige sessie voortzetten of sluiten en een nieuwe sessie starten.

Maak elke minuut automatische back-upopslagSchakelt automatische back-up in en stelt het aantal minuten in dat moet verstrijken voordat een bestand met automatische back-up wordt gemaakt voor een geopend document. Bestanden worden gesloten en verwijderd wanneer u de documenten opslaat.
Automatische back-upmapGeeft de map op waarin automatische back-upbestanden worden opgeslagen. De automatische back-upmap moet zich op uw lokale systeem bevinden. Het kan geen netwerklocatie of een toegewezen netwerkstation zijn.
Maak automatische back-uprecords na het meshen en na het uitvoeren van een simulatieonderzoek SolidWorks slaat automatisch back-upinformatie op nadat de mesh of studie is voltooid. Deze optie is een aanvulling op de SolidWorks automatische back-up elke minuut  functie . Deze optie is alleen beschikbaar als SolidWorks Simulation is ingeschakeld.

Fijne dag

@+ ;-((

4 likes

Hallo @gt22 dus ik heb de juiste keuze gemaakt in mijn instellingen voor automatische back-up, en zoals gewoonlijk verheldert uw antwoord de vraag naar back-up.

Maar voor de automatische verversing?

Wanneer is het onder sw2014?

In 2013 werd het helemaal zelf gedaan bij het openen en sluiten van delen van de assemblages. Nu, in sw 2014, doet het het niet meer, zelfs niet als we teruggaan naar de vergadering. We worden gedwongen om op het stoplicht te klikken.

PS: Ik hou van de rode hoed

1 like

Logischerwijs bouwt Solidworks bij elke opening en elke plaat opnieuw op.

Een beetje Ctrl+Q of B zou je probleem niet oplossen? Niet automatisch, maar het gaat vrij snel.

Gt22, niet slecht je nieuwe snit! =)

2 likes

Ja ook een Q control zoals @ Bart zegt

Voor mijn beker Christian (oude ploeg) die bij mij in de buurt is

Ik ben op hem gedrukt en ik hoop dat hij me niet gaat aanklagen ;-))

@+ ;-((

Leuke hoeden jongens...

Net als gisteren zou je geen bericht hebben in de opties. In principe geldt dat wanneer u vensters wijzigt in een bovenliggende assembly, u dit dialoogvenster hebt (zie afbeelding). Kijk in je berichten en schakel iets uit als "De modellen in de assemblage zijn veranderd.... "

screenshot400.jpg
1 like

@ benoit, ik dacht erover na, maar ik kon niets vinden voor minder dan 5000 stuks (het lijkt alleen een optie te zijn voor grote assemblages) 

En aangezien ik niet de enige ben die dit probleem in mijn sector heeft opgemerkt, is er misschien iemand die elders een oplossing heeft.

PS: Ik ben niet Bretons maar wel ondersteunend dus ik kies voor de zwart wit rood ;-)

1 like

@Benoit ik het vergeten was, vergelijk met 2013 Ik heb dit bericht niet onder 2014=> vandaar de vraag 

1 like

Nou, ik ben 100% Bretons, zo eigenwijs. Heb je deze boodschap niet (kijk naar de foto)?

screenshot402.jpg
3 likes

Hallo

Persoonlijk biedt SolidWorks na een crash aan om back-ups te openen die "Back-up van..." " en tijdens de opname vervangt het de oude bestanden direct!

Voor de reconstructie heb ik er een gewoonte van gemaakt om heel vaak CTRL+Q te doen...

Nou @ Benoit je encor iets te vinden.

Maak een synthese van GT22 en jouw antwoord en ik beoordeel jouw beste antwoord.

PS: sorry gt22 ik geef de voorkeur aan de wijn omdat ik al een schommel heb ;-)

1 like

Nou dus samenvatting:

Automatische back-up, ga naar Extra / Opties / Back-up / Herstel

en volg de instructies in de online help: http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_BACKUPS.htm

Voorgesteld door @gt22

Voor het bijwerken van onderliggende onderdelen in een bovenliggende assembly verschijnt normaal gesproken een dialoogvenster wanneer de bovenliggende assembly wordt weergegeven met het aanbod om de onderliggende onderdelen opnieuw te laden. Als dit vakje niet meer verschijnt, ga dan naar Extra / Opties / Meldingen / Fouten / Waarschuwing en vink "De modellen in de assemblage zijn gewijzigd.... "

Het vakje verschijnt weer, u moet dan "Niet meer tonen" aanvinken en op "Ja" klikken

Deel voorgesteld door mijzelf

Dat vind je prima @SEPM. Gerald?

screenshot402.jpg
2 likes

@benoit => het is een beetje een deel van de prijs van dat alles, nietwaar? 

Daarna hebben we niet langer het recht om het beste antwoord te kiezen.....

Dus voor de anderen, maak je geen zorgen, dit soort actie gebeurt alleen tussen 2 Bretons en een Parijzenaar .

Ik blijf onpartijdig en elie het ECHTE goede antwoord op mijn vragen

PS: Benoit stemt er toch mee in om samen een fles te ontkurken? ;-)

1 like

Nog steeds mee eens, maar het is tussen ons en @gt22, je zou kunnen denken dat de site een wetteloze zone wordt die wordt gekaapt door zijn gebruikers. ;-)

Voor degenen die de draad in de klas volgen, maak je geen zorgen, ons doel blijft en blijft vooral om oplossingen te vinden voor jouw/onze CAD-vragen en bijlagen!! Zegt het voort!!

2 likes