SW2020 Testen van de balans van een assemblage

Hallo
Ik ben een leraar en ik werk aan een project om een telefoonhouder te ontwerpen met leerlingen van het 5e leerjaar.
Ik wil dat mijn studenten het medium aanpassen en kunnen testen dat het niet kantelt. Maar ik weet niet hoe ik het moet doen.
Hoe kan ik testen of de telefoonhouder  naar voren kantelt als we de telefoon neerleggen?
- 3 bestanden: telefoon; telefoon supoort in plaatstaal ; en de montage van de 2 elementen
- Solidworks 2020

Dank u voor uw hulp.

telephone_sur_support.sldasm
support_tel_en_tolerie.sldprt
telefoon.sldprt
1 like

Hallo

Activeer de functie "zwaartepunt", nu zwaartepunt genoemd.       Gereedschap ==> commando ==> referentiegereedschap ==> zwaartepunt

Vervolgens door een permanente tekening weer te geven of door gebruik te maken van de evalueerfunctie die u de exacte afmetingen van alle DDL's geeft

Wetende dat je het zwaartepunt van elk element en/of het zwaartepunt van het volledige asm kunt hebben.  SW geeft het zwaartepunt van een volume, of het nu plaatwerk, aluminiumblok of mechanisch gelast is, enz ....

Kijk dan gewoon hoe het zwaartepunt is gepositioneerd volgens de hellingshoek van het object of van het geheel (ASM)

Vriendelijke groeten

PS: Een van onze collega's had alle mogelijke gevallen gepost van het weergeven van de massacentra met hun betekenis (een aardige vent, maar ik weet niet meer wie)  ;-)

les_differents_cg_-_2020-11-10_11_25_47-window.jpg
5 likes

Bedankt, ik kon het zwaartepunt niet laten zien, nu is het allemaal goed.
Is het echter niet mogelijk om een beeld te krijgen van de val van het object? Het zou zinvoller zijn voor mijn 5e klas.

1 like

De schakelaar is mogelijk met "beweging" maar het blijft vrij ingewikkeld.

Bovendien moet u het exacte zwaartepunt van de telefoon hebben, dat hier zojuist wordt weergegeven. Dit kan voldoende zijn als je bedenkt dat het zwaartepunt + gewicht bijna correct is.

Anders is voor het kantelen alleen het zwaartepunt van de steun al beperkt (1) omdat het bijna op de limiet van het onderste deel van het plaatwerk ligt, als dit zwaartepunt gecentreerd zou zijn ten opzichte van de basis, zou het veel correcter zijn.

Bovendien komt bij de telefoon het zwaartepunt uit het steunblad in het onderste deel (het deel dat op de tafel rust).

Aanbevelingen:

Verleng het plaatwerk in 3 of verplaats de telefoon naar boven in de richting van het stuur (4) om het zwaartepunt gecentreerd te hebben ten opzichte van het midden van de onderkant (deel rust op de tafel)

Vanuit een puur plaatwerkoogpunt kan de vouw dicht bij 2 ingewikkeld zijn om te maken (afhankelijk van de buigmodus - Buigmachine?)

EDIT: De grote vouwradius in het onderste deel helpt niet echt bij de stabiliteit van de voet (oppervlak in contact met de tafel, nog steeds verminderd)

4 likes

Bedankt voor alle  manieren om te verbeteren. Ik heb deze tutorial voor beweging gevonden, ik zal het ding proberen (https://www.youtube.com/watch?v=uhyet8WylBs&ab_channel=GoEngineer  Rond de 7e minuut)

De ondersteuning is expres erg onevenwichtig zodat het opvalt bij de studenten en dat het de pb corrigeert: verlengen in 3. Maar ik ga eigenlijk veranderen omdat ik 2 bps meng: vraag eerst om de ondersteuning alleen in evenwicht te brengen en dan is de ondersteuning met de telefoon veel beter.

Productie: 3D-printer die allerlei fantasieën mogelijk maakt!

Dank je wel sbadenis!

2 likes

Ik kan de bewegingsstudie niet reproduceren zoals in de video, als iemand dat kan, zie ik niet wat ik niet doe.

assemblage_coin.sldasm
Deel 1.SLDPRT
deel 2.sldprt
coin.png

Het "tafel" -gedeelte ontbreekt (om een complete assemblage te verzenden, is het beter om een pakket te maken en in een pack-and-go-bestand te gaan en af te vlakken in een enkele map en opslaan in een zip aan te vinken.

Oncontroleerbaar evenwicht in de staat.

1 like

Ontbrekend bestand in bijlage

tabel.sldprt

Nadat we op berekenen hebben gedrukt (zie bijgevoegde schermafbeelding), realiseren we ons dat de tafel te klein is, de telefoon en de steun normaal omvallen en vervolgens van de tafel vallen.

Vooral het vergroten van de tafel in de lengte, maar verder is het functioneel.

Voorbeeld: na het vergroten van de tabel ziet u het resultaat op de bijgevoegde schermafbeelding.

Tip: ga terug naar het begin om de 1e beelden te bekijken.

ocw52pbptv.gif
4 likes

Bedankt bcp, het werkt inderdaad, ik weet niet wat ik niet aan het doen was (de gele lijnen verschenen niet), maar nu is het ok, zelfs als ik een beetje moeite heb om er te komen bij andere bewerkingen. Bedankt.

1 like