SW2020 Testen van de balans van een assemblage

Hallo
Ik ben een leraar en ik werk aan een project om een telefoonhouder te ontwerpen met leerlingen van het 5e leerjaar.
Ik wil dat mijn studenten het medium aanpassen en kunnen testen dat het niet kantelt. Maar ik weet niet hoe ik het moet doen.
Hoe kan ik testen of de telefoonhouder  naar voren kantelt als we de telefoon neerleggen?
- 3 bestanden: telefoon; telefoon supoort in plaatstaal ; en de montage van de 2 elementen
- Solidworks 2020

Dank u voor uw hulp.

telephone_sur_support.sldasm
support_tel_en_tolerie.sldprt
telefoon.sldprt
1 like

Hallo

Activeer de functie "zwaartepunt", nu zwaartepunt genoemd.       Gereedschap ==> commando ==> referentiegereedschap ==> zwaartepunt

Vervolgens door een permanente tekening weer te geven of door gebruik te maken van de evalueerfunctie die u de exacte afmetingen van alle DDL's geeft

Wetende dat je het zwaartepunt van elk element en/of het zwaartepunt van het volledige asm kunt hebben.  SW geeft het zwaartepunt van een volume, of het nu plaatwerk, aluminiumblok of mechanisch gelast is, enz ....

Kijk dan gewoon hoe het zwaartepunt is gepositioneerd volgens de hellingshoek van het object of van het geheel (ASM)

Vriendelijke groeten

PS: Een van onze collega's had alle mogelijke gevallen gepost van het weergeven van de massacentra met hun betekenis (een aardige vent, maar ik weet niet meer wie)  ;-)

les_differents_cg_-_2020-11-10_11_25_47-window.jpg
5 likes

Bedankt, ik kon het zwaartepunt niet laten zien, nu is het allemaal goed.
Is het echter niet mogelijk om een beeld te krijgen van de val van het object? Het zou zinvoller zijn voor mijn 5e klas.

1 like

De schakelaar is mogelijk met "beweging" maar het blijft vrij ingewikkeld.

Bovendien moet u het exacte zwaartepunt van de telefoon hebben, dat hier zojuist wordt weergegeven. Dit kan voldoende zijn als je bedenkt dat het zwaartepunt + gewicht bijna correct is.