SW2020 Testowanie równowagi zespołu

Witam
Jestem nauczycielem i pracuję nad projektem zaprojektowania uchwytu na telefon z uczniami 5 klasy.
Chcę, aby moi uczniowie zmodyfikowali medium i mogli przetestować, czy nie przechyla się. Ale nie wiem, jak to zrobić.
Jak mogę sprawdzić, czy uchwyt telefonu  przechyli się do przodu, gdy odłożymy telefon?
- 3 pliki: telefoniczny; wsparcie telefoniczne w blasze ; i montaż 2 elementów
- Solidworks 2020

Dziękuję za pomoc.

telephone_sur_support.sldasm
support_tel_en_tolerie.sldprt
telefon.sldprt
1 polubienie

Witam

Aktywuj funkcję "środka ciężkości", teraz nazywaną środkiem masy.       Narzędzia ==> polecenie ==> narzędzie referencyjne ==> środek masy

Następnie, albo wyświetlając stały rysunek, albo korzystając z funkcji oceny, która podaje dokładne wymiary we wszystkich DDL

Wiedząc, że możesz mieć CG każdego elementu i/lub CG całego asm.  SW daje CG objętości, niezależnie od tego, czy jest to blacha, blok aluminiowy, czy spawany mechanicznie itp.

Następnie wystarczy spojrzeć, jak ustawiony jest środek ciężkości w zależności od kąta nachylenia obiektu lub zespołu (ASM)

Pozdrowienia

PS: Jeden z naszych kolegów zamieścił wszystkie możliwe przypadki wyświetlania środków masy wraz z ich znaczeniem (miły facet, ale nie pamiętam kto)  ;-)

les_differents_cg_-_2020-11-10_11_25_47-window.jpg
5 polubień

Dziękuję, nie udało mi się wyświetlić środka ciężkości, teraz wszystko jest w porządku.
Nie jest jednak możliwe uzyskanie wizualizacji upadku obiektu? Byłoby to bardziej znaczące dla mojej 5 klasy.

1 polubienie

Przełączanie jest możliwe z "ruchem", ale pozostaje dość skomplikowane.

Ponadto musisz mieć dokładny środek ciężkości telefonu, który jest właśnie tutaj przedstawiony. To może wystarczyć, jeśli weźmiesz pod uwagę, że środek ciężkości + waga są prawie poprawne.