Hallo,
Toen ik mijn bericht van SolidWorks 2022 naar 2025 bijwerkte, ontdekte ik dat bij de 3D-bestanden die de conversie hadden ondergaan, de beschikbare eigenschappentabbladen niet hetzelfde waren als op een onderdeel dat direct met SW2025 was gemaakt.
Weet je waarom?
Dank je.
Hallo,
Ik geef toe dat ik een beetje moeite heb om te weten waar ik het met je over moet hebben... Is het mogelijk om een screenshot te maken alsjeblieft?
Voor mij zijn de screenshots ook verloren gegaan.
Dus het antwoord is simpel:
Omdat ik me niet herinner welke versie, is de architectuur van aangepaste eigenschappen geëvolueerd.
Je kunt je oude bestanden bijwerken naar deze nieuwe architectuur door met de rechtermuisknop op de bestandsnaam in de feature manager authoringboom te klikken en " Aangepaste eigenschappen bijwerken" te selecteren.
Dit was al aanwezig in de versie van 2022. Je documenttemplates moeten zijn hersteld van een eerdere versie.
Hetzelfde geldt voor threadrepresentaties, die sterk worden aanbevolen om bij te werken!
2 likes
Dank je voor je antwoord.
En voor de representatie van draden, is het dezelfde aanpak?
Hallo;
Voor de representatie van draden is het inderdaad dezelfde benadering:
Klik met de rechtermuisknop op de bestandsnaam in de feature manager authoringboom en selecteer "Upgrade Thread Representation Features".

Screenshot van de versie van 2022
Alles is perfect, dank je.
Weet je of er nog andere belangrijke punten of subtiliteiten zijn om rekening mee te houden bij het upgraden van SolidWorks?
In het bijzonder heb ik gemerkt dat er bij mijn modellen automatisch een configuratietabel wordt aangemaakt bij het toevoegen van nieuwe configuraties. Aan de andere kant, wanneer de bestanden uit een eerdere versie komen, gebeurt het soms dat er een weergaveprobleem ontstaat: de configuratietabel verschijnt niet in de aparte map.
Na het openen en sluiten van de bewerkingstabel lijkt alles weer normaal te zijn.
Heb je dit gedrag ooit ervaren of andere waakzaamheidspunten geïdentificeerd die te maken hebben met migratie naar een nieuwe versie?

Je moet nadenken over het opnieuw maken van al je documenttemplates:
En om alle voorkeuren te bekijken (Solidworks Option) (*.sldreg). Ik raad je sterk aan om je opties voor een versie uit 2022 niet te laten springen naar 2025.
1 like
Als je niet wilt dat er automatisch een configuratietabel wordt aangemaakt, zet dan deze optie gewoon uit het vinkje:
1 like
Bedankt voor je antwoorden, het is geweldig.
Prachtige dag.