(symbool voor boren)

Kunnen we een nauwkeurigheid hebben tot op de 64e van een basisinch met de (symbool voor boren) en ook de basisafmeting tot de 16e van een inch hebben met de (slimme dimensie).

Ik denk dat het in het tekstbestand calloutformat.txt zou kunnen, maar ik denk dat ik het mis heb.

Is er een macro in het slechtste geval die zou kunnen bestaan?

Hallo

Als ik je verzoek goed heb begrepen,

Het bestand "calloutformat.txt" geeft alleen het formaat van wat er wordt geschreven als je een gat aanwijst (glad, getikt of anderszins). Om de nauwkeurigheid van de maatvoering te verhogen, moet je in het tabblad "afmetingen" en/of in het tabblad "eenheden" naar "documenteigenschappen" gaan.

3 likes

Hallo Rim-b

Dank u voor uw antwoord.

Maar ik probeer erachter te komen of het mogelijk is om nauwkeurig te zijn tot op 1/16e van een inch in de basisdimensionering in de tekening en in het boorsymbool om nauwkeurig te zijn tot op 1/64e van een basisinch in de tekening

Het is vooral voor de getapte gaten en hun voorboren ex: 1/2 13NC en de 27/64 boor is het dan nodig om de eenheden van het voorboorsymbool te gaan veranderen

het is het een naar het ander  en niet beide denk ik

Hallo

Voor de dimensie in inches moet er een parameter worden gewijzigd waarmee u de basis van de breuken kunt specificeren die op de dimensie moeten worden gebruikt.

Zie bijgevoegde afbeelding.

Is dat wat je wilde?

Jerome

franction_pouce.png
3 likes

Hallo Todesco

Dank u voor uw antwoord.

Maar ik ben op zoek naar een manier om te voorkomen dat ik het doe zoals op je foto. Dat wil ik niet hoeven doen . Ik wil dat nieuwe ontwerpers geen moeite hebben om de juiste breuk te kiezen op basis van de draad. Ik wil dat het (idiot proof) is