Assemblage symmetrie en MEP

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een oplossing om tijd te besparen.

Dus heb ik een (nogal complexe) tank van een apparaat getraceerd en de tekening ervan.

Deze tank is in feite een "sub-assemblage", omdat ik op de ruwe tank verschillende elementen heb gemonteerd, zoals roterende flenzen, hijsringen, afdichtingsstang en elementen die specifiek zijn voor onze klant.

Dit stuk heeft me ruim honderd uur gekost, waarvan het grootste deel voor de Europarlementariër.

En dan verandert de klant van gedachten over de oriëntatie van de machine, hij wilde het symmetrisch.

Om de symmetrie van het 3D-model van deze subassemblage te creëren, maak ik een tijdelijke assemblage van deze tank, ik maak de symmetrie ervan, hernoem hem dan en draai hem en speel.

Aan de andere kant weet ik niet of het mogelijk is om hetzelfde te doen met de MEP (die op 3 vellen staat)

Bedankt dat je me op dit punt hebt ingelicht.

Vriendelijke groeten

Nee, maar wat zijn deze klanten die denken dat ze alles kunnen doen?!?! Oké... :)

Hoe wordt uw munt gewaardeerd? 3D afmetingen of volledig gescheiden 2D/3D afmetingen?

Want misschien weet je dat er tijdens symmetrie een optie is waarmee je de 3D-afmetingen kunt ophalen (zie afbeelding).

Zo niet... Ik vrees dat je het allemaal opnieuw moet doen.

screenshot342.jpg

Hallo

Misschien kan deze link u helpen, deze wordt gebruikt om de referentie van het deel van de tekening te wijzigen om de weergave van de tekening niet aan te raken.

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/solidworks-changer-les-r-f-rences-d-une-mise-en-plan

1 like

De oplossing van Mathieu lijkt erg goed!

Aan de andere kant moeten we hopen dat SOlidworks voldoende gelijkenis vindt tussen de 2 assemblages....

1 like

Niet slecht de verandering van referentie!! Maar aangezien we onderdelenbestanden wijzigen ... niet zeker dat SW alle begin en einde van beklimmingen zal vinden! !

2 likes

@Mathieu WOEDE

Deze oplossing werkt goed als de 2 elementen uit hetzelfde bestand komen (zelfde ID, dus tweede deel van een copy/paste van de eerste), maar in het geval van een symmetrie denk ik dat het niet werkt. Alle afmetingen zullen er wiebelig uitzien en je zult ze in het beste geval met de hand moeten ophangen, of zelfs allemaal opnieuw moeten doen.

Edit, we zijn het eens @David be3

4 likes

Advies, doe je plan helemaal opnieuw met symmetrie maar behoud ook je huidige plan! Uw cliënt kan van gedachten veranderen!!    :)Als het gebeurt en alles is veranderd, is het niet gemakkelijk om kalm te blijven! ^^

5 likes

Hallo

Soms, wanneer we de bestede tijd aan de klant factureren, moedigt het hem aan om niet van gedachten te veranderen, anders gaan we de 2e keer sneller om de tekening opnieuw te maken. ;)

Ik ken het ontwerp van uw tank niet, maar als u in plaats van een symmetrie te maken, de afmetingen wijzigt van + naar -

Dus je verandert de id's van de dimensies niet, maar we veranderen hun positie ten opzichte van de ae of het vlak, het wordt een puinhoop in de MEP, maar de dimensies zullen allemaal aanwezig zijn, vervang ze gewoon.

S.B

1 like

En het briefje boven de cartouche "symmetrisch te maken met het plan" werkt niet?

1 like

Ik ben het eens met de symmetrische notitie op het plan, aan de andere kant zou ik liever een enorme notitie plaatsen dan een "kleine notitie" ;-)

Anders is het vanaf een DWG of een DXF vrij eenvoudig.

DraftSight doet symmetrieën waarbij alles symmetrisch is, behalve de teksten (het plaatst ze met de goede kant naar boven, in tegenstelling tot onze oude versie van AutoCAD 2004!)

Dit is de Mirror functie in het Edit menu, zie bijgevoegde afbeelding.

miroir_draftsight.png
1 like

Ik ben het eens met Benoit.LF.

Mooie foto, ik denk dat je de mijne wel herkent.

Vrienden Burtonnian Hoi

Ik zal een mix maken van de voorstellen van "David be3" en "s.b":

- Behouden, al was het maar door een comp te maken om het originele bestand weg te halen.

- de afmetingen en beperkingen met de hand omkeren (vaak keert hij de uitlijning op de coaxialiteiten om). Ik had de zaak, het ging niet zo slecht.

Aan de andere kant ben ik het in dit geval niet eens met de opmerking.

aan de andere kant zou het een goede wijziging verdienen, dit soort wijzigingen, of is er een organisatorisch probleem (geen ontwerpbeoordeling voordat u de MEP doet?).