Hallo
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een volledige symmetrie van een onderdeel te maken (zie bijgevoegd voorbeeld) zonder een volumelichaam te maken, maar door alle functies te importeren om een onafhankelijk en aanpasbaar onderdeel te creëren?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
exemple.png
Niet voor zover ik weet, en het zal me soms van grote dienst zijn.
2 likes
Hallo
Hier is hoe ik te werk ga om een symmetrisch onderdeel te hebben via configuratie en het origineel te beoordelen.
2 likes
Hallo
Inderdaad, de tutorial waarnaar wordt verwezen, legt @Todesco de verschillende methoden uit de onderdeelomgeving of de assemblageomgeving uit. Nu is het nog maar de vraag of je de link met het basisstuk wilt behouden (en hier is het principe om een volumelichaam te hebben) of de link met het basisdeel wilt verbreken (en daar heb je de constructieboom die wordt nagemaakt).
Vriendelijke groeten
2 likes
Hallo
Je kunt twee configuraties maken, een rechter en een linkse, aan het einde van de boom voeg je een Symmetrie functie + een Delete body toe, om je symmetrische zijde te creëren.
Als je verschillen hebt tussen de twee kanten, hoef je ze alleen maar in te stellen in je configuraties (kansen of functie plus of min). Aan de andere kant moet je een beetje hersengymnastiek doen, voor de symmetrische kant omdat je je aanpassingen in omgekeerde volgorde moet maken.
Thuis doen we dit voor elk symmetrisch onderdeel, het is de beste oplossing die we tot nu toe hebben gevonden (en we maken bijna al onze onderdelen symmetrisch)
2 likes