Hallo
Waarom gebruik je geen DropBox?
Het synchroniseert automatisch gekozen mappen tot 2 GB!
Hallo
Waarom gebruik je geen DropBox?
Het synchroniseert automatisch gekozen mappen tot 2 GB!
Mijn bestand is + 8GB dus dropbox onmogelijk en veel te lang gezien mijn verbinding..
Ik ben inderdaad de enige ontwerper in het bedrijf, dus de enige die de plannen aanpast.
Daar wat ik deed, ik synchroniseerde de servermap met mijn laptop.
Als ik op mijn laptop werk, sla ik alles op in de offline map als ik het goed heb begrepen,
En als ik hem op het netwerk aansluit, synchroniseert hij wat ik thuis heb gedaan.
Dus ok, toch? Of ben ik een stap vergeten?
Ik doe een test, ik ga een bestand bewerken en kijken of het synchroniseert
Nou, in de asolu werkt het, maar als ik een assemblage op mijn laptop open, kan het geen onderdelen vinden, alle links zijn verbroken....
U moet de paden naar de offline map opnieuw aanwijzen
Hallo
Heb je nagedacht over Teamviewer of een van hetzelfde gebruik?
Als uw werkplek op kantoor verbonden is met het internet, kunt u de controle over uw pc overnemen (van kantoor via de thuis-pc) en werkt u rechtstreeks op uw server of harde schijf. u verliest de koppelingen tussen de bestanden niet omdat u geen overdrachten of andere verplaatsingen van pc naar pc maakt.
Ik heb dit een paar keer gedaan om bestandsverplaatsingen te voorkomen
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik ben zo vrij om me in deze discussie te mengen, omdat ik de indruk heb dat er iets vergeten is. Het aspect beveiliging en gegevensback-up.
Het principe van de draagbare harde schijf die je overal mee naartoe "neemt" om te kunnen werken, is een groot risico op gegevensdiefstal maar ook op verlies in geval van storing. Omdat het erg moeilijk is om back-ups effectief te beheren op een hoeveelheid gegevens die wordt verplaatst.
Ieder van ons weet hoe belangrijk onze gegevens zijn en welke schade kan worden veroorzaakt door verlies of ongecontroleerde verspreiding.
Vriendelijke groeten.
@rmorel
Vanuit het oogpunt van beveiliging tegen diefstal is nu wat nodig is.
http://www.webstore-securite.fr/biohdd-320go.html#.U3yjFChAdXQ
Na de back-up van de gegevens vind ik het risico net zo groot als het hebben van de gegevens op de harde schijf van de laptop, als er niet regelmatig een back-up wordt gemaakt.
S.B
@ S.b
Het risico van deze twee toepassingen is inderdaad vrij vergelijkbaar.
Aan de andere kant wist ik niets van harde schijven of biometrische usb-sleutels. Heb je ze ooit gebruikt?
@+
Nee, nooit gebruikt, ik had er 6 jaar geleden bijna een gekocht.
Ik weet ook dat dit systeem bestaat op laptops.
S.B
Wauw! Zoveel antwoorden!
Bedankt allemaal!
Vóór de implementatie van de nieuwe server werkte ik via Teamviewer, maar hey, gezien de zeer zwakke verbinding van ons bedrijf, was het niet geweldig, vooral omdat ik op twee schermen aan verschillende software werk, en plotseling, in termen van beeldkwaliteit en prestaties, is het niet geweldig.
Ik had ook aan de externe harde schijf gedacht, maar hey zoals gezegd + hoog, qua veiligheid en betrouwbaarheid is het niet geweldig.... en in + voegt het een draad toe in + (ik haat kabels!!) ^^
Ik zal proberen om Solidworks te verwijzen naar de nieuwe map, het zou goed moeten zijn ....
Voor persoonlijke informatie heeft onze IT-dienstverlener een biometrische harde schijf, op het gebied van gegevensbeveiliging is er geen betere. Het lijkt een beetje op de versleutelde harde schijf.
Om het te openen, afgezien van het snijden in de vinger, is er geen andere manier ^^
Ik doe nog een paar synchro tests, en ik geef mijn eindoordeel!! =)
Wie wordt de beste?! :p
Nogmaals bedankt aan iedereen voor jullie inzet!
Een beetje als laatste,
Als je een Gmail-account hebt, werkt Google Drive als DropBox met meer opslagruimte (15 GB)
Nog een kleine ...
Als je een Gmail-account hebt, werkt Google Drive als DropBox, met als voordeel dat je meer opslagruimte hebt (15 GB)
@rmorel, voor de beveiliging van het datatransport van de harde schijf, gebruik ik Secure Digital. Het is eenvoudig en na 3 pogingen is de schijf geblokkeerd.
U kunt het naar wens in- of uitschakelen. na de back-up is het in mijn geval het verhaal van NAS en synchronisatie, maar voor een vast serverbedrijf zijn er de schijven in mirror (RAID)
In mijn oude bedrijf deed het dit één keer per week, en na een crash (de 2 schijven die tegelijkertijd vielen de kans van 0,5%) hadden ze gekozen voor dagelijkse back-up op tape.
Hoi allemaal
@SEPM. Gerald
Eerste vraag: wat is "Secure Digital"? Want ondanks een zoekopdracht op internet kon ik geen informatie vinden over een gegevensbeschermingssysteem.
Tweede vraag: U gebruikt meerdere NAS'en. Ik wil ook gebruik maken van deze oplossing, die gemakkelijker in te stellen is dan een domein. Ik zou mezelf echter twee vragen willen stellen. Welk type NAS moet ik gebruiken? Welk type aansluiting voor de NAS: standaard ADSL?
Bij voorbaat dank.
Fijne dag
Ik kom bij je terug om je mijn eindresultaat te geven.
Om het eenvoudig te zeggen :
- Vanaf mijn laptop was ik op zoek naar de map op het netwerk.
- Ik heb het offline gehaald
- Ik heb Solidworks naar deze nieuwe map verwezen om de referentielinks niet te verliezen.
-Ziezo, ga je
Als ik nu op kantoor werk, worden de plannen opgeslagen in de netwerkmap.
Als ik mijn laptop op dit netwerk aansluit, synchroniseert het netwerk de nieuwe bestanden op mijn laptop.
En als ik thuis werk, als ik aan het werk ga, door mijn laptop op het netwerk aan te sluiten, synchroniseert het de nieuwe fixhiers en voegt ze toe aan het netwerk.
Dus precies wat ik wilde.
Dank u allen voor uw hulp, en S.B, ik geef u een beter antwoord, omdat u de eerste was die mij deze oplossing gaf.
Fijne dag allemaal!
Voor de vragen en antwoorden die geen verband houden met dit bericht, nodig ik je uit om een nieuwe te maken.
Dit maakt het mogelijk om oude berichten niet te vervuilen en de zichtbaarheid van vragen te verbeteren.
Bedankt allemaal!