Onstabiel coördinatensysteem

Hallo

Ik worstel al enkele dagen met coördinatensystemen (Solidworks 2017), zonder succes. Mijn doel is om de coördinatensystemen en assen van de verbindingen correct te plaatsen om de assemblage te exporteren en dynamische simulatie uit te voeren. 

Wanneer ik een coördinatensysteem maak, definieer ik 3 referenties in de property manager: een oorsprongspunt, een X-referentie en een Z-referentie (as, cilinder of punt):

Ik sla mijn referentiepunt op door op het kleine groene "vinkje" te klikken. Als ik op "functie bewerken" klik, opent de beheerder van het pand, maar de referenties die ik had gekozen zijn veranderd! De X-as is niet meer gedefinieerd:

Ik heb veel verschillende configuraties geprobeerd: het definiëren van het coördinatensysteem met X, Y en Z, het definiëren van het coördinatensysteem met X en Z, het maken van het coördinatensysteem in de hoofdassemblage, in een subassemblage, in het onderdeel, met assen als referenties, dan cilinders, dan hoekpunten...

Niets helpt, de aanwijzingen onthouden niet systematisch de referenties waarmee ze zijn gedefinieerd. Soms "vergeten" ze er één, soms 2, soms geen. Soms wordt de X-referentie gewist en wordt er een nieuwe referentie gegenereerd in Y.

Soms veranderen de coördinatenstelsels van positie zonder dat ik ze wijzig, en zonder dat ik de geometrie van hun ondersteuning wijzig.

Dit alles is problematisch omdat ik een mopshond (SW2URDF) gebruik om de assemblage te exporteren, die is gebaseerd op de transformatiematrices van coördinatensystemen. De rotatiewaarden die aan de uitgang worden verkregen, zijn echter vaak slecht (terwijl de XYZ-waarden goed zijn), wat de hierboven genoemde problemen illustreert.

Hallo

Persoonlijk gebruik ik een 2D- of 3D-schets om het coördinatensysteem te plaatsen

coördinaten.sldprt