1 - Kunt u mij vertellen hoe ik het X-, Y- en Z-coördinatensysteem in een solidworks-tekening kan weergeven? Ik zou graag dezelfde X-, Y- en Y-markering op een weergave van mijn tekening willen hebben, identiek aan de drie pijlen (rood, groen, blauw) in het vlak van het onderdeel of de assemblage.
2 - Ik zou ook graag een positioneringstolerantie in X, Y en Z willen toevoegen aan een tekening van een onderdeel dat een soort origineel is voor mijn montage. Een belangrijk onderdeel van mijn studie moet bijvoorbeeld op + of - 0,2 mm worden gepositioneerd ten opzichte van een oorsprong (virtueel, niet weergegeven) in X, Y en Z, mocht de volgende anodisatie worden toegevoegd (zie afbeelding).
A priori heb ik geen defpoints-laag en al mijn lagen zijn printbaar. aan de andere kant kan ik geen laag definiëren voor het coördinatensysteem (of voor een as, een punt... Gemaakt in de kamerplattegrond of ASM) van de tekening.
Ik heb net mijn probleem omzeild door een X-, Y- en Z-coördinatensysteem te modelleren dat ik in mijn asm plaats en op die manier kan ik het uiterlijk, de grootte, de kleuren enz. veranderen.
Om mijn antwoord af te maken (ik had nog nooit de kans gehad om te testen), moet ik het coördinatencoördinaatobject van het model importeren, maar in tegenstelling tot de as of het vlak bestaat de optie niet.
Ik geloof dat de oplossing de oplossing is die u hebt gekozen.