Dubbel rij-sluitsysteem

Hoi allemaal

Ik moet een gemotoriseerde verticale sluitdeur ontwerpen voor een speciale machine.
Het principe:
De deur daalt verticaal dankzij een wormschroef (motor + moer).
Aan de onderkant van de slag moet de deur zijdelings enkele millimeters (door een nok) worden verschoven om te platen en de afdichting te waarborgen.

Mijn probleem:
Hoe de groene plaat op de deur te bevestigen, terwijl het volgende mogelijk is:
Verticale vertaling geleid door de schroef,
Een kleine zijwaartse beweging aan de onderkant van de slag zonder de schroef of moer te blokkeren of te breken.

Ik dacht erover om een kleine lineaire geleider (IGUS-trolley of -schuif) tussen de plaat en de bovenkant van de deur te plaatsen om de zijwaartse beweging op te vangen, maar ik weet niet of dit de beste oplossing is of gewoon langwerpig op dit deel, maar niet de beste oplossing vanwege de metaal versus metaal-wrijving en nauwkeurig aandraaien om onder de knie te krijgen)

Als iemand dit soort montage al heeft gedaan (guillotine met zijafzetting), of een mechanisch systeem heeft om aan te bevelen (koppeling, schuif, kogelgewricht, andere), ben ik een nemer.

Hartelijk dank!

Hallo

Ligt het aan mij of heb je alleen je deur aan de onderkant?
Als je overal wilt aanpakken, zul je waarschijnlijk je dia's moeten verdubbelen.
Door over te schakelen op nokken voor de geleider + nokkenrol die op uw blauwe deur is gemonteerd, kunt u de fabricage/montage zeker vereenvoudigen.
Momenteel moet je het kantelen van je geleidingsslede aan het einde van de beweging (dus nog een as) regelen: dit is niet nodig als je een nokkenrol aan de deur hebt bevestigd.

Mechanisch is het geen geweldige oplossing, maar als je je motor aan de bovenkant van je vijzel zet, zou je eventueel kunnen spelen op de buiging van je stang om de uiteindelijke verplaatsing op te vangen (te controleren door de berekening, want als de stang erg stijf is, explodeer je alles of heb je een zeer grote slijtage van de moer). Als de tandwielkast op een kogelgewricht is gemonteerd, zou deze nog beter moeten werken. Met moer + kogel motor werkt het zeker.
Met je huidige geometrie zou een dubbel kogelgewricht ook moeten werken, maar de bovenkant van de stang kan veel bewegen.

NB: zorg ervoor dat je staaf niet omkeerbaar is als je geen guillotine wilt krijgen.

Hallo
Bedankt voor je feedback.
De nok is al verdubbeld: kantelbaar aan de boven- en onderkant, de waterdichtheid is rondom goed.
De rollen zijn bevestigd aan de deur en volgen het profiel van de rail, zodat de beplating wordt bediend door de nok, niet door de moer.
Ik wil voorkomen dat de schroefstang werkt/buigt, dus ik kijk naar een kogelgewricht aan de aandrijfzijde.
Zou u adviseren om het kogelgewricht aan de moerzijde of tussen de groene plaat en de deur te plaatsen?
Ps: bestaat het * kogelgewricht voor een schroef?
Bedankt