Ik zie dat je bezig bent met Solidworks 2017, heb je de mogelijkheid om onderdelen te openen in 2018? Het zou gemakkelijker zijn om u een voorbeeld te sturen, maar u kunt het niet openen met de 2017...
-Het verdient de voorkeur om plaatwerk te gebruiken bij het maken van plaatwerk. U kunt gemakkelijker informatie over het onderdeel (dikte, zijwandlengte...) in uw tekeningen terugvinden door een lijst met gelaste onderdelen te gebruiken.
Dus ik heb je voorbeeldonderdeel opnieuw gemaakt in plaatwerk met beide configuraties om mijn test te doen. Het werkt, maar je moet wel een beetje aan de lijstjes sleutelen. Beheerst u de gelaste onderdelenlijsten: maak deze, sla het model op, plaats kolommen met de "eigenschappen van het artikel over de gelaste onderdelenlijst"?
Ik vraag je dit omdat het de beste manier is om automatische waarden in een nomenclatuur te hebben.
Anders voor uw voorbeeld:
-u moet twee weergaven van uw kamer invoegen, één met de P1-configuratie en één met de P2-configuratie.
-Je moet alle dozen van je bord legen
-In het vak "L/P1" dubbelklikt u om het te bewerken, vervolgens klikt u in de P1-configuratieweergave op de overeenkomstige dimensie (de waarde wordt weergegeven in de tabel) enzovoort voor de andere vakken van de P1-lijn.
-Voor de P2-lijn, hetzelfde, maar op de P2-configuratieweergave.
"Je hebt je twee opvattingen uit de kast gehaald.
-U voegt een "standaard" configuratieweergave in op het blad en daarop kunt u uw letters L, M, X, Y plaatsen. (Ik raad u aan om "Vervangen door waarde" aan te vinken. U kunt gemakkelijker teruggaan naar de echte waarde.)
Daarna is het een beetje een shenanigans, maar hey, het werkt!
Als iemand echter een meer automatische oplossing heeft dan dat, ben ik geïnteresseerd in de tussentijd, bedankt voor je antwoord, ik ga daar voorlopig op door:)
Ik dacht erover na door de deelfamilie, maar mijn probleem is dat ik ook functies in mijn deelfamilie beheers en plotseling laat het me veel dingen zien die ik niet nodig heb
U kunt de kolommen herschikken en met de weergave spelen (inzoomen in Excel) zodat u alleen heeft waar u in geïnteresseerd bent als u het in de tekening invoegt.
Ja, het is een beetje een truc, dat geef ik je toe. Maar beginnend met een geëxtrudeerde kamer en met een algemene tafel, is er geen echt alternatief dan het handmatig te doen.
Daarom vroeg ik je of je weet hoe je gelaste stuklijsten moet gebruiken en dat je beter de plaatwerkmodule kunt gebruiken. U kunt alle informatie automatisch hebben, maar het is iets langer en complexer om uit te leggen als u het niet weet. Er moet een kleine manipulatie worden uitgevoerd in de constructie-eigenschappen die in het "DEEL" zijn gelast om een eigenschap aan de gewenste afmeting te koppelen en u moet een lijst maken met kolommen die de gewenste eigenschappen weergeven.
Het enige probleem is dat ik niet weet hoe ik een regel per configuratie moet krijgen, dus je moet twee lijsten maken. (zie bijgevoegde afbeelding) In dit voorbeeld gaat alles automatisch.
Ik ga niet zeggen dat ik het onder de knie heb, maar ik ken de methode ja
Het onderdeel dat ik stuurde was alleen voor het voorbeeld, we gebruiken al onze onderdelen of bijna allemaal in plaatwerk en mechanisch gelast.
In feite is je eerste methode op dit moment beter omdat alle sjablonen die we hebben "verouderd" zijn, ik zou een basis van 0 opnieuw moeten maken met de juiste plannen, maar daarvoor heb ik tijd nodig en die mis ik!