Om mijn plannen en de precisie van de plaatwerkonderdelen in de werkplaats te perfectioneren, zou ik graag willen werken met een tabel van buigzones in verlies bij de bocht.
Dus ik heb een tabel die tot 100% gevuld is volgens de grafiek van de verschillende machines.
Er doen zich 2 zorgen voor:
- De tafels hebben hoeken, maar niet per se de hoeken die ik gebruik (ik heb stukken met bijvoorbeeld hoeken van 92,36°)
Hoe u Solidworks alle invalshoeken kunt laten overwegen
- In de tabel heb ik positieve en negatieve waarden, hoe vul ik de positieve waarden in?
Als ik een vouw plaats die niet in deze tabel staat, plaatst Sw een fout in de uitgevouwen en ontvouwt hij zich niet...
SW vertelt me dat de hoeken buiten de buigtafel liggen. (Logica)
Maar ik zie mezelf niet regel voor lijn vullen: 96,3°, 96,4 °, 96,5°, 96,51°, 96,52°
Enz......
In alle tutorials wordt het probleem nooit aangepakt, iedereen werkt met de hoeken die in de tabel staan. Het werkt voor standaard hoeken, maar zodra je een ander onderdeel maakt, is het een probleem.
Dus ik moet overschakelen naar de K-factor, maar het verandert de nauwkeurigheid ...
Wij hadden hetzelfde probleem, zodra er een hoek met decimalen is loopt deze vast. Sindsdien werken we met de Ka-factor en hebben we nooit meer een probleem gehad....
In de tabel gaan we van 5° naar 5° en solidworks interpoleert goed tussen 2 waarden, doet een essa met deze 2 tabellen en als het werkt, pas ze dan naar wens aan.
Van 5° tot 5° is het verlies bij de vouw nauwkeurig genoeg om niet geïrriteerd te raken.
Maar voor een stuk in 40/10 of zelfs + met een dozijn opeenvolgende vouwen, kan ik je verzekeren dat je niet goed zou zijn als je niet zo dicht mogelijk bij de realiteit komt...
Ik wou dat ik de complete tafel kon hebben die met allerlei vouwen werkt. =)