Hallo
Ik moet een M13x05 schroefdraad maken op een onderdeel voor een van mijn klanten.
Helaas is er geen manier om M13 te vinden in de verschillende menu's.
Een alternatief?
Ter info, hier is de norm voor kranen DIN 2181 HSS-G - M 13 x 0,5
Hallo
Ik moet een M13x05 schroefdraad maken op een onderdeel voor een van mijn klanten.
Helaas is er geen manier om M13 te vinden in de verschillende menu's.
Een alternatief?
Ter info, hier is de norm voor kranen DIN 2181 HSS-G - M 13 x 0,5
Hallo
Basis Solidworks bevat alleen de meest voorkomende tappings. Als u regelmatig dit soort tikken uitvoert, kan het interessant zijn om ze toe te voegen aan de "ToolBox" met behulp van de "ToolBox" parametriseringstool.
Vriendelijke groeten
Bedankt Pierre voor deze feedback.
Het is voorlopig echt een eenmalig verzoek.
Heb je een tutorial om me aan te bevelen om ze via de toolbox toe te voegen?
Vriendelijke groeten
Hallo
Normaal gesproken heb je een vakje "Toon aangepast formaat" en daar vul je de diameter in die bij je past.
Ik kwam M13 tegen, maar voor de gaten en niet voor de kranen (zijn toch niet allemaal logisch^^)
Vriendelijke groeten
Bedankt
Ik gebruik het aangepaste formaat, maar daar voor een draad past het niet.
Hallo
Wil je alleen de representatie of de volledige modellering?
- Voor de weergave: u moet het geleidegat maken met de boorwizard (boormaat / Ø12), vervolgens de annotatie "draadweergave" invoegen (zonder een standaard te gebruiken en 13 als afmeting te geven);
- voor de volledige modellering: Er moet een spiraalvormige zwaai worden gemaakt. Het probleem is om de juiste kansen te hebben, vooral met een stap van 0.5.
Hallo;
Ik voeg een kleine persoonlijke tutorial toe die ik heb gemaakt om nieuwe piercings te maken.
De procedure blijft vergelijkbaar voor het maken van tapgaten, met inachtneming van de afmetingen van de gaten versus tappen...
u vindt er ook enkele uitleg voor het gebruik van het CalloutFormat-bestand (oude generatie maar nog steeds bruikbaar).
Waarschuwing: Vergeet niet om altijd aan een kopie van uw toolbox te werken, anders kunt u al uw wijzigingen in een toekomstige update verliezen...
Vriendelijke groeten.
Heel goed, dank je.
Hallo
Een oplossing voor deze eenmalige behoefte.
https://www.lynkoa.com/forum/conception-3d/creationde-filetage-avec-loutil-filetage?page=0#answer-