Extreem lange laadtijden voor elke bewerking

Hallo

Ik heb zeer lange laadtijden voor elke bewerking (opslaan, beperkingen wijzigen, bijwerken, onderdeel openen, enz.) in mijn assemblage met 3 subassemblages.

- Geen vertraging wanneer ik mijn assemblages in de ruimte draai, zeer lange laadtijden zijn alleen tijdens "bewerkingen"

- Ik werk aan Soliworks-assemblages van STEP-bestanden die door de TOPSOLID-software zijn gegenereerd.

- PC: 4 cores op 3,6GHz, 8 GB RAM, goede videokaart. Hetzelfde probleem op andere pc's. Het is ook traag op zwakkere pc's.

- Ik heb geprobeerd de pc opnieuw op te starten om de cache te wissen, maar er verandert niets.

- Ik heb mijn subsets in het licht gezet, maar het is nog steeds traag. Voorbeeld: maar het wijzigen van een beperking  duurt ongeveer 60s

- Ik zet mijn subassemblages in speed pak en activeer de configuratie in mijn algemene vergadering, maar het is nog steeds traag. Voorbeeld: ongeveer jaren 60 om te sparen.

-  Een van mijn 3 subassemblages is gemaakt met solidworks en ondanks het grote aantal onderdelen (ongeveer 800) is er absoluut geen vertraging...

Het lijkt erop dat het probleem komt van de grote assemblages van STEP-bestanden gemaakt door TOPSOLID. Ik heb echter al in een ander bedrijf in dit soort configuratie gewerkt en zodra het STEP-bestand is omgezet in een soliworks-assemblage, is er geen probleem meer. De pc's waren echter iets minder efficiënt en de assemblages substantiëler...

Om het even welke ideeën?

Heel erg bedankt voor je hulp

1 like

Hallo

Is het mogelijk om op een ander werkstation te testen om te zien of het probleem zich ook voordoet?

Anders kunnen we proberen de instellingen op nul te zetten om te zien of er iets verandert, zie mijn tutorial:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/reinitialiser-les-parametres-solidworks

Is het een recent probleem of is het altijd zo geweest?

1 like

Ja, ik heb het op een ander werkstation getest. In eerste instantie zag het er beter uit, maar na een paar minuten was het nog steeds hetzelfde probleem.... Ik ben net aangekomen bij dit bedrijf.

Welke versie van SolidWorks is geïnstalleerd? Is dit het nieuwste Service Pack?

Voor de 2014 is het de SP5:

http://files.solidworks.com/Supportfiles/Release_Notes/2014/French/relnotes.htm

1 like

Heb je geprobeerd om te zien of je onderdelen van de STEP "schoon" zijn? Zonder discontinuïteiten, zonder fouten, enz.

Het overkomt me van tijd tot tijd en ik weet dat het daaruit kan komen

Je zou elke kamer moeten betreden, met de rechtermuisknop in de bouwboom moeten klikken en het diagnostische ding moeten selecteren (een rood kruis in een koffer denk ik).

Aan de andere kant, veel succes om alles op te lossen. Soms besteed je er meer tijd aan dan zou moeten

2 likes

Ja, ik ben goed in 2014 SP5.0

En ja, de onderdelen zijn schoon, slechts 2 delen hadden oppervlakteproblemen en die heb ik gecorrigeerd...

Andere ideeën? Naar uw mening in IGES in plaats van stap?
Ik heb de X_T geprobeerd, maar het verandert niets en bovendien zijn mijn stukken verspreid in de ruimte.

1 like

Een aanwijzing om te zien welke onderdelen het langst nodig hebben om opnieuw op te bouwen, om te richten als er problemen zijn:

http://help.solidworks.com/2015/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_ASSEM_STATS_DLG.htm

http://help.solidworks.com/2015/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_ASSYXPERT_REBUILD_REPORT.htm

2 likes

Het reconstructierapport vertelt me tijden van minder dan 0,04 s...

Terwijl ik hier gewoon een beperking wilde toevoegen en het duurt ongeveer 1 minuut ...

Hallo

Kun je AssemblyXpert uitvoeren vanuit het Tools menu van je assembly en de inhoud van het rapport hier kopiëren/plakken, dan kunnen we misschien zien of er iets "schokkend" is in je asm.

Mick

1 like

Verslag van de S-ENS SldW van de Topsolid Step (degene die het meest roeit)

Deze lijst geeft de tijd aan die nodig was om componenten opnieuw op te bouwen tijdens de laatste assemblage revisie. Verwaarloosbare elementen worden weggelaten, terwijl een tweede reconstructie nodig kan zijn voor mensen met complexe relaties.

3323-2000 Cassette alleen  -2     Totale       herbouwtijd 0.064    

3323-2000 Cassette alleen  -2     Beïnvloed          lichtgewicht component Resolutie 0,013    

3323-2000 Alleen cassette  -2     Montage Revisie          Pass 0,035    

3323-2000 Alleen cassette -2    Assemblage Functie Reconstructie             0.025             

De analyse:

sans_titre.jpg

Was het probleem er al voor juli? Als dit niet het geval is, raadpleegt u om de KB-vensters te verwijderen die het probleem veroorzaken:

Hallo

Controleer of de Microsoft KB-3072630 is geïnstalleerd vanuit Windows Update, zoals dit:

1. Als u Windows Update wilt openen, klikt u op de knop Start .Image du bouton Démarrer Typ in het zoekvak Update en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Windows Update.
  2. Klik in het linkerdeelvenster op Updategeschiedenis weergeven.

Als dit het geval is, moet u het verwijderen door deze tutorial te volgen:

http://www.mycadblog.fr/problemes-solidworks-rencontres-apres-la-mise-a-jour-de-microsoft/

Als het niet werkt, kunt u de SolidWorks-instellingen resetten (die u later kunt herstellen) om te bepalen of het afkomstig is van de configuratie van het werkstation: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/reinitialiser-les-parametres-solidworks

Staan er bestanden op een netwerkschijf? Verandert het maken van een compositie om lokaal mee te nemen (gewoon om te testen) iets?

Zie dit interessante bericht om te proberen de prestaties te verbeteren:

Enkele dingen die ik heb gevonden in SW-prestatietests die de SW-prestaties en betrouwbaarheid verbeteren:

Wijzig Windows-systeemeigenschappen -
     - Geavanceerde>visuele effecten instellen op 'Aanpassen voor de beste prestaties' en selecteer vervolgens 'vloeiende randen van schermlettertypen'
     - Geavanceerd>Geavanceerd>Virtueel geheugen, verwijder het vinkje bij "Wisselbestandsgrootte automatisch beheren voor alle schijven" en selecteer "Aangepast formaat" en voer de "Initiële grootte" in op de vermelde "Aanbevolen" waarde en de waarde 'Maximale grootte' op 'Initiële waarde + 5120 MB' (moet de computer nu opnieuw opstarten)
     - "Configuratiescherm>Energiebeheer" selecteer 'Abonnementsinstellingen wijzigen' voor het actieve geselecteerde abonnement. Selecteer in het volgende venster 'Geavanceerde energie-instellingen wijzigen'. Scrol in het pop-upvenster omlaag naar "Processor Power Management" en wijzig de MIN-waarde in 100%. Als dit niet op 100% is ingesteld, gebruikt u niet de volledige processorcapaciteit en staat u de processor ook niet toe om over te schakelen naar de Turbo-modus.

Hardware overwegingen -
     - Voor alle SW met datamanager is er de hele tijd pingen tussen SW en datamanager aan de gang om gerelateerde versiemeldingen en gedefinieerde relaties en die worden gedefinieerd te behouden, wat een aanzienlijke overhead wordt voor het vermogen van SW om op de gebruiker te reageren naarmate het solide model groter wordt. Als je het onderdeel/de apparaten waaraan je moet werken kunt openen en de verbinding met de gegevensbeheerder kunt verbreken terwijl je aan het werk bent, en vervolgens opnieuw verbinding kunt maken om in te checken en je werk op te slaan, gaat alles veel sneller.
     - SW maakte tot 2014 geen gebruik van de grafische processoreenheden (GPU's) om de grafische manipulatie uit te voeren, dus SW belastte de lokale processor en het geheugen voor elke grafische activiteit. SW 2015 maakt nog beter gebruik van de grafische processoreenheden (GPU's) van kaarten zoals de K2200 / K4200, dus de graphics zijn veel responsiever.
     - Ook aangezien SW single threaded is (kan slechts 1 core gebruiken), als je een processor hebt die meer dan 4 cores heeft, moet je de extra cores uitschakelen in het BIOS, en de kloksnelheid van de processor zal omhoog gaan en de SW-prestaties verbeteren. Hoe hoger de kloksnelheid, hoe beter.
     - Ook het hebben van een lokale SSD of SSHD (hybride) schijf zal de prestaties ten goede komen, tenzij uw SW is aangesloten op een gegevensbeheer, dan hebben ze geen nut.

Zelfs met alle veranderingen zie ik nog steeds een periodieke vastloper, tussen SW-taak / verzoek, maar het gaat beter.

Vergeten te vermelden dat zodra u de "Geavanceerde>Visuele effecten ingesteld op "Aanpassen voor de beste prestaties" en vervolgens 'vloeiende randen van schermlettertypen' selecteert", u naar "Configuratiescherm \ Alle Configuratieschermitems \ Personalisatie" moet gaan en een 'AERO-thema' moet selecteren om SW correct te laten werken met Windows.

https://forum.solidworks.com/message/485794#485794

Heel erg bedankt voor je hulp!

Maar ik ben net aangekomen in het bedrijf, dus ik kon je niet antwoorden als het probleem er in juli was. Voor zover ik kon begrijpen, werkte mijn voorganger aan topsolid en niet vanuit een stap, dus hij had geen probleem.

Ik werk alleen lokaal, dus a priori niets met het netwerk te maken.

Wat betreft de visuele effecten en graphics, ik denk niet dat het daar vandaan komt, want "grafisch" gaat alles heel goed. Ondanks het grote aantal onderdelen (iets meer dan 1000) draaien de stukken heel vloeiend in de ruimte als ik de sets manipuleer.

De sneden/sectie gaan ook verrassend goed.

Ik heb al geprobeerd om de soliworks instellingen te resetten, maar het veranderde niets.

Ik denk echt dat het uit de bestanden van de STEP komt. Ze moeten op de een of andere manier zijn gegenereerd.
Of solidworks laadt ze op een bepaalde manier die problematisch is.

Want al het andere werkt goed en als ik een complexe assemblage open die met solidworks is gemaakt, gaat alles heel goed.

Na het uitschakelen van de "Solidworks enterprise PDM" add-in. Is het veel beter!!
De laadtijd van het venster "Supplement" is ook abnormaal lang (5 tot 10 seconden) terwijl ik net solidworks heb geopend en ik geen bestand open heb staan....

Bedankt voor je hulp

Hallo

Ik kom terug op het bericht van PL over prestaties:

Ik heb geprobeerd de uitleg te volgen, maar ik ben echt niet op de hoogte van het Engels en het is ingewikkeld om je weg te vinden met een raam in het Frans... Zou iemand in staat zijn om dit bericht te vertalen?

Bedankt.