Terug naar de importtijd van de database:
Op een database van 42 GB aan gegevens (46096 bestanden, 4503 mappen), kostte het me 2 en een halve dag om de bestanden te importeren (kopiëren/plakken in de kluis: ongeveer 3 tot 4 uur), vervolgens de eerste check in te doen in de map die gewijd is aan de import (ongeveer 2 dagen met inchecken van de sldprt, dan de sldasm en vervolgens de slddrw, Dan alle andere bestanden die rondslingeren in de mappen (Office, PDF, IGS ...)).
Om in te checken maak je gebruik van de EPDM zoekfunctie en niet van de zoekfunctie in de verkenner (veel langzamer en crasht meer). Mijn tijden zijn vrij lang omdat ik bijna al mijn eigenschappen met betrekking tot de configuraties importeer en omdat ik een nogal gecompliceerde initiële workflow heb (het haalt automatisch de revisie van de bestanden op volgens de waarde van de eigenschap " revisie ")
Met de zoekfunctie kunt u batch-check-ins uitvoeren van 2000 tot 5000 bestanden (de kans is groot dat de check-in van tijd tot tijd wordt ingevoerd en aangezien de referentiezoektijd vrij lang is, is het beter om niet te veel bestanden tegelijk te nemen). Er is de mogelijkheid om meerdere zoekopdrachten en meerdere check-ins parallel uit te voeren op dezelfde machine. Aan de andere kant moeten de zoekopdrachten onafhankelijk zijn om te voorkomen dat een batch check-ins crasht omdat EPDM probeert een check-in uit te voeren op een bestand dat al in de kluis ligt: op onderdelen en MEP-bestanden werkt het goed door zoekopdrachten uit te voeren zoals 'S*.sldprt', Op assemblages is het riskanter omdat een subassemblage een naam kan hebben die niets te maken heeft met de initiële assemblage
Voer alle import- en incheckbewerkingen rechtstreeks uit op de archiefserver.
Omdat ik in een gevirtualiseerde omgeving zat, heb ik de EPDM-servers tijdelijk een boost gegeven: overschakelen naar 4 dedicated cores voor de SQL-server (niet per se erg nuttig op het einde omdat ik een CPU-bezettingsgraad van ongeveer 20% had, 2 cores zou zeker genoeg zijn geweest).
Zodra de import en de eerste check-in is voltooid in de speciale directory, moet u de mappen weer op hun plaats zetten. Dit mag ALLEEN worden gedaan op een machine met een lege lokale cache. Als je dit doet op de server met alle bestanden in de lokale weergave, is het vreselijk lang (je moet GB aan gegevens verplaatsen en EPDM kan de gegevens tijdens de overdracht bijwerken zodat de links in orde zijn bij het openen van de bestanden). Als de lokale weergave leeg is, gebeurt er niets op het werkstation en werkt alleen de SQL-server om de bestandslocatie-informatie te wijzigen (slechts één transactie per bestand wordt verplaatst).
NB: mijn Amerikaanse reseller Trimech (die Moderntools heeft gekocht) heeft nu een tool om SW directories te analyseren voordat ze importeren. Deze tool scant SW-mappen en voert een database uit met alle links tussen bestanden, de eigenschappen in de bestanden.... (het was nog steeds enkele honderden MB's). Van daaruit is het mogelijk om via een aantal andere tools alle SW-bestanden te corrigeren die ongeldige referenties bevatten, onjuist ingevulde eigenschappen (ingevoerd op het bestand in plaats van op de configuraties bijvoorbeeld...) Ik heb deze tools niet in werking kunnen zien, dus ik weet niet hoe gemakkelijk ze te gebruiken zijn en hoe ergonomisch ze zijn. Mijn dealer wilde me niets laten zien als we niet deze kant op gingen, aangezien alles al gedaan was voor de 'traditionele' import wilde ik dit avontuur niet aangaan. Aan de andere kant kan dit soort tool nuttig zijn voor een bedrijf dat absoluut wil dat 100% van de gegevens die in EPDM worden ingevoerd, aan de eisen voldoen (dit is niet het geval aangezien we heel weinig hergebruik hebben : we hebben dus EPDM-gegevens ingevoerd die verre van schoon zijn, maar die we alleen zullen opschonen volgens een echte behoefte).
Ik weet niet of Axemble vergelijkbare tools heeft.
Ik hoop dat dit onderwerp nuttig zal zijn voor toekomstige dappere EPDM-beheerders wanneer ze voor het eerst importeren.