SOLIDWORKS TEST: Waar doe je het?

Hallo @tous, :)

Wil je weten wat je niveau is op SOLIDWORKS? Doe in 5 minuten de kennistests over SOLIDWORKS en zijn verschillende producten : basis, plaatwerk, simulatie, gelaste constructies...

Ik test mezelf

Voel je vrij om je scores te posten;) 

Fijne dag, Coralie 

3 likes

Hallo Coralie,

Nou bedankt voor deze test, ik zal testen als ik een beschikbaarheid heb, ik zag een preview, het ziet er best goed uit vanwege alles wat er te zien is, ik zal het doen ... @+.

AR.

1 like

@A.R en ja, het stelt je in staat om nieuwe technieken te leren en te oefenen met functies die je misschien niet dagelijks gebruikt:) 

Coralie 

2 likes

Ja precies, ik ga het proberen... Wij staan informé...@+.

AR.

Hallo @Coralie ,

Ik zal ook testen om te zien waar ik sta :-)

1 like

@tous, 

Leuk, wil je me op de hoogte houden van je resultaten;) 

Coralie 

1 like

Hallo

Ik kijk ernaar als ik 5 minuten heb.

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Goedemorgen

Ik heb 3 tests gedaan:

Basis:18/20

Plaatwerk: 14/20

Gelaste mechaniek: 14/20

Het is net als de wegcode, het is op meerdere keuzes dat we voor de gek worden gehouden:p (maar niet alleen...)

Veel succes.

3 likes

Hello@tous

Geweldig, we wachten op de resultaten!

Gefeliciteerd @Fuz3D, wat een goede cijfers! Gefeliciteerd:)

Hallo

Ik heb ook 3 tests gedaan,

Stelsel 19/20
Plaatwerk 15/20
16/19 ??? montage

Misschien ontbreekt er een test op de standaardfuncties

1 like

Hallo

Ik heb 3 tests gedaan:

Baseren:20/20

Plaatwerk: 11/20

Mechanisch gelast: 17/20

en zoals @FUZ3D 

Het is net als de wegcode, het is op meerdere keuzes dat we voor de gek worden gehouden:p

En voor mij zijn geschreven antwoorden moeilijk te begrijpen, het is moeilijk om pictogrammen en mijn ontwerpautomatismen te verwoorden.

Veel succes.

1 like

Hallo

Ik heb net de basistest = 18/20 gedaan.

@+.

A.R

1 like

Hallo @tous, 

Gefeliciteerd, jullie hebben allemaal hele goede cijfers!  @gwygwy 20/20 op de basistest Bravo! 

@Pierre S, @gwygwy , bedankt voor uw feedback en aanbevelingen; @gwygwy kun je me vertellen op welke toets(en) de schriftelijke vragen moeilijk te begrijpen waren, zodat we ze kunnen verbeteren?  

Ik dank u en feliciteer u nogmaals met deze geweldige resultaten, er is een hoog niveau! :)

Coralie 

Hallo

Basistest: 15/20, beter dan op de middelbare school ;-)
Wat leuk zou zijn, is om te zien waar we het hebben verpest
Altijd leren van je fouten...

Zal de andere zap-tests  doen
A+

1 like

Hallo

15/20

- met een vergissing van onoplettendheid op de langwerpige contour van de 220 dimensie die aanwezig was (bam! een bad)

- fout op automatische    bubbel (ik moet zeggen dat ik nauwelijks tijd heb om de bubbel te blokkeren)

Aan de andere kant begreep ik niet waarom hij een bubbel over me heen legde: "Hoeveel vrijheidsgraden moeten we op een onderdeel blokkeren om het in de ruimte te fixeren?"   Voor mij, die heel vaak fixeert door vliegtuigen in plaats van  oppervlakken, is het antwoord: "3 DDL" met een minimum van twee, één axiale spanning en twee randen

Ik begreep niet waarom hij me verbande op de laatste vraag "Door welke soorten functies kan het volgende onderdeel worden verkregen?" Ik die heel vaak de radii in de schets maak in plaats van met de radius/afschuinfunctie , we kunnen het onderdeel heel goed maken met een enkele omwenteling en vier gaten voor de flenzen.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

9/19       Advanced Assemblies  Het is niet verwonderlijk, want ik gebruik alleen ultra standaard beperkingen (geen configuratie), ik gebruik geen functies die slecht werken of die slecht zijn uitgevoerd.

Vriendelijke groeten

1 like

Basistest: 19/20

Lassen: 13/20

Plaatwerk: 11/20

Geavanceerde montage: 9/19 (hoewel ik ze gebruik)

Statische simulatie: 12/20

@Zozo_mp: Een lichaam (één deel) heeft zes vrijheidsgraden (DDL) in de ruimte (drie translaties volgens x, y en z en drie rotaties "rond" x, y en z);  Je moet ze dus alle zes blokkeren om een stuk te repareren. Je verwart beperkingen met vrijheidsgraden. Een beperking van de vlakondersteuning kan bijvoorbeeld één translatie (vector normaal naar vlakken) en twee rotaties ("rond" de twee resterende vectoren van het referentiekader blokkeren); d.w.z. drie DDL's. Als we de "vaste" beperking die alleen 6 DDL's blokkeert terzijde schuiven, zijn de minimale beperkingen die nodig zijn om 6 DDL's te blokkeren inderdaad twee.

2 likes

Hallo @tous, 

Ik zie dat de montagetest niet gemakkelijk is...! Gefeliciteerd allemaal, jullie krijgen nog steeds zeer goede gemiddelden! 

@zozo_mp, bedankt voor je opmerkingen die ik deel met de makers van de test! Er zijn inderdaad verschillende antwoorden mogelijk, afhankelijk van uw dagelijks gebruik, 

Fijne dag 

Coralie 

Hallo @mgauroy

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om het effectief uit te leggen, ik begrijp de mogelijke dubbelzinnigheid beter.
Omdat ik bijna altijd (steeds vaker) vliegtuigen gebruik om beperkingen op te leggen,  ontslaat het me van vrijheidsgraden.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo;

Basistest: 19/20

Gelaste constructie:  17/20

Plaatwerk: 17/20

Geavanceerde assemblages: 16/20

Simulatie: 13/20

de correcties ontbreken.... om te zien of mijn "weinige" antwoorden "Au pif" goed zijn of niet :).

Vriendelijke groeten.

2 likes