Schets tekst

Hallo

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de regelafstand te wijzigen in de functie "Schetstekst", omdat ik op meerdere regels wil schrijven. (SW2020)

Bedankt.

Cdt.

Fred

Hallo Fred,

A priori, nee.

Maar u kunt een schets maken met constructielijnen die als ondersteuning dienen voor elk van de tekstregels.

Ik ben SW2021, ik kan je mijn bestand niet doorgeven (je kunt het niet openen), ik laat je een pdf achter met verschillende schermafbeeldingen ter illustratie.

Het is waarschijnlijk niet de meest praktische, maar hey, SW is geen tekstverwerkingssoftware ;-) .

Heb een goed einde van de dag.

texte.pdf
3 likes

Hallo, misschien kan het geschikt zijn?

3 likes

Hallo

Bedankt voor je antwoord, aan de andere kant werk ik met SW2020 en heb ik de ruimte niet!

Cdt

Fred

texte_de_lesquisse.jpg

De ruimte is net onder de stip gegleden (onder je aangepaste scherm met het antwoord):

1 like

Nee, de afstand die je hebt ingekaderd, is wanneer je de punten wilt gebruiken.

1 like

Inderdaad, misschien een bug in solidworks of ongewenste nieuwigheid in 2020!

Als het kan helpen mijn screenshot komen van SW 2019 installatie standaard originele document sjabloon.

hallo, ik heb hetzelfde als franck.ceroux onder 2020 SP5

1 like

Ik ben ook op SW2020 SP5.0, maar ik heb deze mogelijkheid niet.

Als uw versie alleen de afstand op een steekgrootte neemt, kunt u uw waarden converteren in de wetenschap dat de steek 1/72" is.

Heeft het gebruikte lettertype invloed?

Hallo

Ook op SW2020 Sp05, dezelfde bug als @fred aan de andere kant lijkt het erop dat het hier een grafische bug is door de 4 mm-eenheid voor de stip te kiezen, de 10 mm is eigenlijk de afstand (en de 15 grijs is voor de stippen). Bij mij werkt het aan jou om te kijken of dat ook op jouw werk het geval is.