Het wijzigen van " callout.txt " werkt voor gaten die zijn gemaakt met de functie voor automatisch boren. Maar bij het herstellen van gaten die in een extrusie zijn ontstaan, is er nog steeds de tekst " door alles heen" en ik zou graag de mogelijkheid hebben om deze te verwijderen of in te stellen, maar deze staat niet in callout.txt.
Heb je een aanknopingspunt voor mij?
Hallo en welkom;
Als het gat niet is geboord met de Hole Wizard, is het normaal dat het " gat " geen rekening houdt met de informatie in de calloutformat.txt
Wat ik in je zin begrijp (citaat hieronder) is dat dit geen piercing is die met de piercing assistent is gedaan, maar met wat dan? (En waarom zou je het niet doen met de piercing wizard?):
Maar bij het herstellen van gaten die in een extrusie zijn ontstaan, blijft de tekst "door alles heen" over
Afhankelijk van de gebruikte versie van Solidworks en het type gat dat wordt gemaakt, is het mogelijk dat de gatannotatie wordt afgehandeld met calloutformat-ah.xml (Advanced Drilling tool annotations).
In dit geval zouden we ook moeten wijzigen/vervangen (in de xml) => " THRU ALL " naar " ??? »
?= uw tekst
Een paar schermafbeeldingen en de gebruikte versie van Solidworks zouden nuttig zijn om uw probleem beter te begrijpen.
Hallo
Bedankt voor je antwoord, de gaten zijn gemaakt in een estrusiefunctie van het onderdeel, we hebben onze externe geometrie en alle boordiameter erin opgenomen. Tijdens de eerste extrusie worden de geometrie van het werkstuk en de gaten in dezelfde functie gemaakt.
We gebruiken de boorwizard niet omdat deze niet voldoet aan onze behoeften op het gebied van flexibiliteit, we gebruiken wel de solidwatch module om tabellen te maken, maar deze heeft ook enkele tekortkomingen. Dus ik probeer de originele massieve tafel aan te passen aan onze behoeften.
We gebruiken solidworks premium 2024 SP5.0
Ik heb net de callouformat-ah.xml geopend, ik wist niet waar het ook voor was, ik zal wat aanpassingen proberen om te zien, in ieder geval, bedankt voor je eerste feedback.
Met vriendelijke groet
Nicolaas
Hallo
Ik heb een test gedaan op basis van de verstrekte informatie over uw methode om deze gaten te genereren.
Wanneer u de corresponderende cel in de tabel selecteert, ziet u dat " THROUGHOUT " platte tekst is, geen code:
Als een blind gat wordt gemaakt door bijvoorbeeld materiaal met diepte 14 te verwijderen, verandert de dimensietekst in 14
De waarde is altijd tekst en is niet " hw-holedepth " zoals de standaardcode voor een hole-annotatie.
Ik ben er dus niet zeker van dat de wijziging van het calloutformat.txt bestand invloed zal hebben op het resultaat van de gaten die op deze manier worden gegenereerd.
Misschien per macro?
Je hebt gelijk; eenvoudige geëxtrudeerde sneden maken geen gebruik van de annotatielogica van de Hole Wizard of de calloutformat.txt variabelen zoals
Hoi allemaal
Dank u voor uw antwoorden, inderdaad niet mogelijk om deze instelling te wijzigen, het moet grondig in solide worden gecodeerd. Ik verwijder eindelijk de tekst met de hand voor het moment, omdat ik verder moet met plannen, maar ik kom terug op dit onderwerp, ik heb een verzoek ingediend bij Dassault. Als er een oplossing verschijnt, zal ik die hier in de toekomst toevoegen.
Bedankt voor je hulp