Tol-analist met een assemblage H9/e9-parameters die me ontgaan

Hallo Solidworks gebruikers,

Ik wil een tweecomponenten-dimensieketen valideren.......   asmaat 11,5 en 9 en boringmaat  11,8H9               
Deze twee dimensies stellen me in staat om de nominale speling te verkrijgen.  Ik weet hoe ik het met de hand moet doen of door een spreadsheet met de iso's te gebruiken.

Ik heb de verschillende stadia van mijn huidige aanpak vastgelegd en ik kan geen consistentie vinden met deze tool.......

Als iemand deze module gebruikt, wil ik de fout in mijn dialogen van tevoren detecteren, bedankt voor alle hulp. 

h9_e9_validation_du_jeu.sldasm
1 like

De gebruikte bestanden

crochet_cotation.sldprt

Wat is de volgende stap?

tige_cotation.sldprt

mijn delicate manier van lopen.............

ma_demarche_illustree.docx

Hallo

Ben je student?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo Zozo,

Ik zou het graag willen, maar dat is niet meer het geval...........

Sterker nog, ik gebruik Solidworks om volume te verkrijgen om functionele modellen te maken. Wat de maatketens betreft, houd ik ook rekening met de geometrische toleranties om ons in staat te stellen definitietekeningen te hebben die bruikbaar zullen zijn.

Ik heb deze Tol-analistenmodule ontdekt en ik geef toe dat de verbanden met de dimensioneringsfase me perplex achterlaten, ik heb het voorstel voor ondersteunde dimensionering gecorrigeerd met de iso-toleranties van de lineaire dimensies, het geometrische deel is niet mijn prioriteit in deze ontdekkingsfase, maar als iemand het mechanisme van het verzamelen van dimensies begrijpt, luister ik.........

Dank u voor uw mogelijke hulp.

Ik heb ook een samenvattend gebruik van de schatting van lasapothema's door over te schakelen naar shell manager, ik kan de klassieke berekening vergelijken met de eurocode3 van dezelfde lassen.

Fijne dag.

Hallo

Om u voorlopig mijn toegang tot deze tool te geven:

de referentietoleranties (gekoppeld aan de geometrische dimensionering) activeren het analyse-instrument, 3 mogelijkheden per geassembleerde basiselementen A, B en C.

Het is dit dialoogvenster dat de berekeningsroutine voedt.

Maar de verkregen resultaten komen niet overeen met een minimalistische keten van dimensies....... 2 schakels in mijn as/boring voorbeeld.

Ik wil graag uitwisselen met gebruikers van deze Solidworks-module, bij voorbaat dank.