Blik

Hallo

Ik zou graag hulp willen bij het maken van een oppervlak/vellen om los te schroeven. Ik heb een trap gemaakt met twee rollende trapbomen en ik wil een plaatwerk maken om onder de trapbomen af te sluiten. Ik heb geprobeerd een extruderoppervlak te maken, maar dat is niet gelukt....  

Ik heb de processieversie en niet de premium-versie, ik kan het niet plat maken als ik een oppervlak maak. Hoe krijg je een idee van de straal die moet worden gesneden om de kamer in de werkplaats te creëren en een sluiting te maken om een 3D-weergave te hebben en de trap te laten valideren door de architect. Ik gebruik Solidworks 2020 sp4

escalier_pont_avant.zip

Hallo

Kijk of dat is wat je wilt hebben. Om dit te doen, moet u twee 3D-schetsen maken met de twee muren van uw trap, vervolgens de plaatwerkfunctie "Overgangsvouwen" selecteren en de gevormde functie selecteren, waarna uw onderdeel deze zal maken. 

escalier_pont_avant_ac_cobra.zip
2 likes

Nogmaals hartelijk dank @ac cobra 427 !

Weet u ook waarom tijdens een curveherhaling het reconstructie-icoon constant actief blijft?

Ik denk dat het te wijten is aan het delen van de helise-functie tussen je twee delen. Ik bewerkte het deel met de herhaling en ging vervolgens de balk op naar de functie die in een lus loopt, vervolgens maakte ik een 3D-schets, selecteerde vervolgens de curve van het andere deel, converteerde vervolgens de entiteiten en vervolgens selecteerde ik deze 3D-curve voor de herhaling en er was geen reconstructieprobleem meer. 

escalier_pont_avant_ac_cobra.zip
1 like

Dank u @ac cobra 427 

Ik begrijp het nu beter, bij repetities moet het dirigeren intern in het stuk zijn.

Ja, het is beter.; -)