De Plaat van de traan

Hoi allemaal

Weet jij of er Solidworks onderdelen (in sldprt) van scheurplaten op het internet staan?

Bedankt.

Hallo

Waarom heb je deze traanplaat nodig ?

Voor mij voegt het niets toe aan het ontwerp, na het maken van een rendering of een presentatie, je hebt twee keuzes.

1e Je brengt een textuur aan op een eenvoudig plaatwerk

of

2e Je maakt je scheuren op je plaatwerk (een schets, een extrusie en een repetitie)

Uw keuze

Vriendelijke groeten

Bastien

Er zijn er geen voor zover ik weet...

Om verder te gaan, de interesse in het tekenen van scheurvellen is laag en verbruikt machinebronnen.

Het beste denk ik om een normaal (glad) plaatwerk te tekenen, en als je dat plaatwerk dan realistisch moet laten zien, is het om een textuur op dat vel aan te brengen.

Om dit te doen, kunt u een textuur (wat slechts een afbeelding is) van een traanplaat naar keuze toepassen.

U kunt dit soort (gratis) afbeeldingen vinden door deze link te volgen: http://fr.freepik.com/photos-libre/diamond-tole-larmee---texture_355316.htm

2 likes

Hallo

Over het algemeen gebruiken we verschijningen voor zo'n weergave:

In het menu "hoog doel" of in het rechterdeelvenster kun je de bal van 4 kleuren gebruiken voor uiterlijkheden, en er is onder "plastic > >patroon blauw plastic voeteneinde" dat je later kunt veranderen in grijs, of "metaal > staal > roestvrijstalen voeteinde" (een beetje te glanzend naar mijn smaak).

Vergeet niet realview aan te zetten om de effecten te zien!

3 likes

Goed gedaan, bedankt voor je snelle antwoorden.