Hoi allemaal
Ik ga verder met mijn verkenning van MyCADtools... en meer specifiek op de " tolerantie " tool
Het lijkt me heel interessant, maar ik kom er niet uit hoe ik moet doen wat ik wil
Ik zou graag willen dat het een norm neemt (willekeurig ISO 2768-1) en de IT-waarden op mijn afmetingen toepast.
Waar de bodem pijn doet, is dat het gereedschap alleen lijkt te zijn ontworpen voor assen/gaten en niet voor lengteafmetingen.
- Is er een manier om het te vertellen " lengte " in plaats van boom of gat

Anders maakt het niet uit, ik zou mijn tafel voor beide gevallen verdubbelen, waardoor ze geesten worden xd
- Is het mogelijk om ervoor te kiezen om de tolerantie symmetrisch in te stellen, of is het noodzakelijkerwijs bilateraal bij gebruik van uw eigen tabel?
1 like
Hallo;
In de help "Tolerantie " wordt geen melding gemaakt van beperkingen met betrekking tot assen of boringen...
Maar ik geef toe dat ik deze tool niet gebruik.
[H.s-On] Een kleine tirade over alle tools voor 2024, Visiativ heeft ervoor gekozen om slechts een paar " van de meest populaire " tools vooraf te installeren.
Met het risico dat gebruikers hun andere tools (en dat zijn er veel) niet zullen gebruiken.
Maar dan, als we niet precies de naam weten van degene die nuttig voor ons zou kunnen zijn (of zelfs als die bestaat), hoe we hem kunnen identificeren.
Welnu, als het je ooit lukt om een hulpprogramma te identificeren, moet je ze handmatig installeren vanuit de MyCadPassport-interface... Maar het is niet erg " gebruiksvriendelijk ".
met het risico veel functies te missen. [H.s-uit]
Vriendelijke groeten.
2 likes
Hoi @Maclane
In feite maken ze in de hulp dezelfde tolerantie toegepast op alle afmetingen. Ze gebruiken geen tabel waar je IT fluctueert op basis van lengte
Ho, en 3e vraag, omdat ik wist dat ik er een was vergeten: is het mogelijk om de eenheid in de tolerantietabel te wijzigen. Standaard is het in micrometers: hoe kan het in mm worden ingesteld zonder de waarde met 1.000 te vermenigvuldigen?
Hallo
Als reactie op uw tirade en om het beter te begrijpen, als we hebben besloten om niet langer alle Windows-snelkoppelingen naar de 50 myCADtools-tools te maken, is dat omdat dit de verwijdering van het product exponentieel verlengt.
Maar de tools zijn goed geïnstalleerd en beschikbaar via de myCADtools-werkbalk in SOLIDWORKS of de myCADtools-applicatie
Even een snelle tip, u kunt de SOLIDWORKS-zoekopdracht gebruiken om de myCADtools-tools te starten

We zijn op zoek naar een oplossing om dit probleem te verhelpen dat verband houdt met het steeds vaker voorkomende beheerdersrecht gezien de dreiging van cyberbeveiliging.
Aarzel niet om ons feedback te geven, wij blijven tot uw beschikking om de tools in de juiste richting te laten evolueren.
Bedankt
En dus, @prossignol, aangezien we het geluk hebben lid te zijn van myCAD, is er een oplossing voor mijn aanvankelijke probleem? 
Hallo
Ik heb twee verbeteringsverzoeken geopend voor uw verzoeken:
R&Dmy - Evolutie #193156
De mogelijkheid toegevoegd om de eenheid in de Excel-tabel te bewerken
R&Dmy - Evolutie #193154
De mogelijkheid toegevoegd om dimensies symmetrisch in te stellen in plaats van bilateraal
U wordt op de hoogte gebracht wanneer de oplossing in een toekomstige versie wordt genomen.
Wat het eerste punt betreft, kunt u mij in meer detail uitleggen wat u wilt?
Vriendelijke groeten
2 likes
Ho, geweldig. Dank je wel @fmarchand
Wat het 1e punt betreft, is het waarschijnlijk het gemakkelijkst om uit te leggen wat ik probeer te doen. Ik wilde een tolerantietabel opzetten van de standaard (toevallig: NF2768).
Deze normen gelden niet alleen voor assen en gaten, maar ook voor lineaire afstanden, idealiter volgens een nauwkeurigheidsklasse.
En dus had ik graag gezien dat door de standaard te gebruiken mijn tolerantie voor een lineaire afstand zou uitkomen (idealiter door voor precisie te kiezen. Maar anders wordt het een extra tafel, het is niet erg)
Om de waarheid te zeggen, zou een vervolgkeuzemenu met de titel van het Excel-tabblad bijna net zo goed passen. Hierdoor kunt u " gewoon " het bestand aanpassen en niet de MyCAD-tool
In de afbeelding, " typische " waarden van de standaard