Geometrische tolerantie

Hallo

Ik zou graag een geometrietolerantie willen kunnen toepassen die zowel naar het referentieoppervlak als naar het gedefinieerde oppervlak op Solidworks wijst. Tot op de dag van vandaag ben ik verplicht om een oppervlak te lokaliseren.
Zie bijgevoegde foto, bovenaan wat ik kan, onderaan wat ik graag zou willen doen (zonder te hoeven sleutelen)

tolerance_geometrique.png

Hallo

U moet met de rechtermuisknop op de eerste pijl van de geometrische tolerantie klikken en op "een nieuwe tak invoegen" klikken

7 likes

Ik neem aan dat je de opname voor het voorbeeld hebt gemaakt, maar ik wil er toch op wijzen, voor het geval je deze tolerantie in hetzelfde geval wilt toepassen, dat in dit specifieke geval de twee voorstellingen verschillende betekenissen hebben.

In het ene geval bestuur je een vlak ten opzichte van een generator en in het andere geval ten opzichte van een as

6 likes

Door op "ctrl" te drukken wanneer de pijl is geselecteerd, kunt u deze ook dupliceren (werkt al op SW 2014 en waarschijnlijk op veel eerdere versies). Het is handig en het werkt voor veel soorten annotaties.

De onderste weergave klopt niet omdat deze 2 pijlen heeft. Het moet een zwarte driehoek hebben om de verwijzing aan te geven.

U moet met de rechtermuisknop op de punt van de pijl klikken om de vorm te kunnen wijzigen in een zwarte driehoek

1 like

Dank u beiden voor uw antwoorden,

Ludo.mai, ik heb de opname gemaakt voor het voorbeeld :) / het invoegen van een nieuwe tak is een oplossing, maar ik knutsel toch, de twee takken zijn gekoppeld ...

Froussel, als ik naar een GDI kijk, staat hij me toe om deze voorstelling te maken, maar ik ben het ermee eens dat het niet ideaal is. Ik volgde je instructies, dus ik dupliceerde mijn tolerantie en paste de zwarte driehoek toe op een van de twee, er is een goede weergave, maar het is nog steeds een hack.

Ik denk niet dat de tool Geometrische tolerantie dit soort mogelijkheden biedt

Hallo

Uh, welke versie van de GDI? Deze notatie bestaat, voor zover ik weet, al jaren niet meer met de komst van ISO GPS.

Op een GDI uit 2004 bestaat deze rating al niet meer, vandaar het feit dat SW deze niet standaard aanbiedt. Op een GDI uit 1998 bestond het wel, maar was het achterhaald. 

2 likes