Plaatwerk kast

Hallo

Ik ben op zoek naar het nabootsen van het buitenste gevouwen plaatwerk eronder in de vorm van een doos.

Ik ben op dit moment als volgt te werk gegaan:

Het lukt me echter niet om mijn twee zijkanten zoals op de foto's op een schone manier uit te vouwen om het uit te vouwen.

Moeten we anders te werk gaan? Beginnen met het uitgevouwen en mijn vouwen maken? (Al getest maar zonder succes)

Bij voorbaat dank

Hallo

Om dit deel te maken doe ik het op de oude manier (toen de gebogen vellen aan de rand nog niet bestonden)

Ik gebruik "geschetste vouwen" bij de schetsen die goed gaan.

Ik deed het in 10 minuten, de fittingen en hapjes zijn lelijk, maar dat is het principe dat je je kunt herinneren.

Ik ben in SW 2021, ik kan je het bestand doorgeven

De fout is naar mijn mening om alles te willen doen met "plaatwerk gebogen op de rand"

Vriendelijke groeten

Vriendelijke groeten

plis_esquisses_-_mise_a_plat_-_piece1.jpg
tole_pliee_-_piece1.jpg
2 likes

Hallo

Dit soort onderdelen maken we vaak.

Persoonlijk gebruik ik de functie "plaatwerk met gevouwen randen", het is snel en SW doet "alles" het werk. Het valt nog te bezien welke afwerking u van uw kant wilt, wij jongens in de werkplaats zijn erg goed in het laten "verdwijnen" van verbindingslassen.

Ik heb het in dit voorbeeld niet gedaan, maar voor de afgeronde hoeken moet je materiaal verwijderen, het verlof zal niet werken.

Vriendelijke groeten.

2022-03-29_16_34_45-solidworks_2022_sp1.0_-_piece1__.png
3 likes

Goedenavond @a.eriaud 

Snelle vraag: Kan met deze "gevouwen randplaat" -methode kunt u vleugels hebben die niet dezelfde grootte hebben. Net als in het model dat door de aanvrager is gepost en waar je de lasnaden te goed kunt zien, zijn er de zijvleugels die niet even groot zijn als de andere.

Kun je je bestand posten zodat ik mezelf kan onderwijzen ;-)

Vriendelijke groeten

Hallo @Zozo_mp ,

Ja, het is heel goed mogelijk met een eenvoudige toevoeging van materiaal.

Ik plaats mijn voorbeeldbestand, het is in 2022 versie.

Fijne dag.

Deel 1.SLDPRT
3 likes

Hallo 

Ik bevestig een andere methode met verschillende vouwen.

stuk2022.sldprt
1 like