Plaatwerk en het verdwijnen van de radius door toevoeging van materiaal

Hé, jongens.

De Solidworks Sheet Metal-module maakt het me vandaag moeilijk en ik begrijp niet waarom.

Ik ben op zoek naar een vouw met een hoek op het deeg waarmee rekening wordt gehouden in de vouwradius.

Dus ik heb mijn vouw gemaakt, vervolgens het stuk uitgevouwen, materiaal toegevoegd... En dan, het drama, de voorstelling van de straal verdwijnt => onmogelijk om het geheel op te vouwen.

De vouw voor het uitvouwen:

Als ik uitklap, is de weergave van de straal nog steeds aanwezig:

Ik voeg materiaal toe door " bossing/geëxtrudeerde basis", en het drama verschijnt!

Waar het frustrerend is, is dat in de modus " materiaalverwijdering ", geen zorgen.

Ik geef snel een antwoord (ik heb momenteel geen toegang tot Solidworks)...

Aangezien het materiaal dat je toevoegt zowel op een vouw als op het vaste gebied zit, is het normaal dat Solidworks geen rekening meer houdt met de initiële vouw...
Het is daarom noodzakelijk om ervoor te zorgen dat u de vouw op deze toevoeging kunt verlengen:

Ofwel door een nieuwe vouw na te maken met een schets
Ofwel door de toevoeging van materiaal in twee delen te creëren en vervolgens de vouw uit te breiden.
Of probeer de baas te maken met de optie " LUG " van het plaatwerkgereedschap...

Ik zal je meer vertellen zodra ik de controle over mijn Solidworks overneem...

1 like

Voor mij is het verplicht om door een verwijdering van materiaal te gaan.
Het is niet mogelijk om tijdens de uitgevouwen functie aan 2 door een vouw gescheiden materiaal toe te voegen, omdat de vouw automatisch wordt samengevoegd met de 2 zijden.
Zelfs met de optie " benen " @Maclane , werkt het ook niet.

6 likes

Ben...
@sbadenis gaf me geen tijd om mijn tests te doen... :sweat_smile:
Maar hij heeft gelijk.

De makkelijkste (verreweg) manier is om het materiaal te verwijderen.

=> Een nieuwe vouw via een schets is niet eenvoudig... Solidworks toont niet langer de locatie van de mislukte bocht...
=> De optie Benen... het werkt niet.
=> De optie voor het toevoegen van tweeledig materiaal staat niet toe dat u de vouw verlengt.

3 likes

Nou, zoals voorgesteld door @sbadenis, heb ik uiteindelijk materiaalverwijdering gebruikt.

Het is op zich vrij logisch als je ontwerpt zoals je machine (wat altijd het geval zou moeten zijn) ... maar wat niet meteen het meest bij mij paste :smiley:

Dank u allen voor de tijd besteed

3 likes