Plaatwerk, onnauwkeurigheid voor een kegel met prismabeperking

Ik wil graag een bug melden voor de TOLERIE functie.

Een systematische verschuiving verschijnt op een CONE-PRISM-kruispunt.

De kegel wordt eenvoudig gedefinieerd met een rechte lijn.

Elke dikte wordt toegepast, evenals bijvoorbeeld een gedeeltelijke omwenteling bij 359°.

Functie 1 is geen probleem

Het verwijderen van materiaal uit materiaal wordt gedefinieerd door middel van een schets in het bovenaanzicht.

De kansen zijn niet belangrijk...

Het resultaat is correct en in lijn met de verwachtingen

Het probleem doet zich voor bij het gebruik van de plaatwerkfunctie

De dikte lijkt correct, maar er verschijnt systematisch een abnormale verschuiving.

Er is een bug.

Wat is de oplossing ?

Heb je een voorsprong?

Bedankt

deel 2.sldprt

Hallo

U bevindt zich op het zelfhulpforum van de ontwerper en niet op een aftersalesplatform van Visiatv om de dugs te melden.

2 likes

Om de bug op te lossen, verplaatst u eenvoudig uw materiaalverwijdering na het vouwen en vinkt u het vakje Normale materiaalverwijdering aan en de bug verdwijnt. zie PJ 

ac_codra_427.sldprt
3 likes

Dank u voor uw snelle reactie.

De oplossing geeft me een voorsprong die niet helemaal bevredigend is, maar ik zal testen.

Het is de relatieve positie van de dikte die een probleem vormt voor de perfecte docking met de buis.

Ik test en dank u nogmaals voor uw oplossing.

De positie van de dikte weerspiegelt de werkelijkheid, omdat uw kegel laser- of plasmagesneden zal zijn en de normale materiaalverwijdering een loodrechte snede op de dikte  mogelijk maakt zoals bij snijden. Als je dat niet wilt hebben, moet je een verspanende bewerking ondergaan.  

ac_codra_427_-_1.sldprt
3 likes

Hallo

Zoals ac cobra 427 heel goed aangeeft dat ik terloops groet, zal de lasersnede loodrecht op het "uitgevouwen" deel staan.

2 likes

Na het testen van verschillende oplossingen, geef ik je mijn conclusies.

Eerst wilde ik een natuurlijke afschuining hebben tussen een kegel en een rechthoekige buis.

De gekozen oplossing geeft ons onderdelen die voldoen aan de bovenstaande clichés, maar de onderdelen zijn niet ontwikkelbaar.

Om deze munten te verkrijgen, moet je de problemen en bugs van de software omzeilen.

We hebben een prachtig beeld, maar deze is nutteloos.

Zoals vermeld in mijn eerste bericht, loopt SolidWorks vast op dit soort onderdelen.

Ik voeg mijn montagedossier toe.

Bedankt voor het aanbieden van oplossingen.

cone-tube_rect_v3.zip

Hallo @hp08 

Plaats uw parasolid onderdelen en assemblage

Ik denk dat je geen snede moet maken voor, maar na de installatie van de buis 

Creëer uw buis via extrusie naar het oppervlak van de conus via een offsetschets 

en prik dan pas de kegel door

Neem elk stuk afzonderlijk 

Snijd ze en transformeer ze in plaatwerk 

en vouw ze open 

@+

1 like

Hallo hp08,

Ik ken de doorsnede van uw buis niet, maar het lijkt mij dat het mogelijk is om schuine sneden te snijden via de "laserbuis"! Hierdoor heb je twee stukken die heel goed bij elkaar passen!  

Vriendelijke groeten

De Parasolid set

kegel-tube_rect_v3.x_t

Vervolg met de stukken

piece3.x_t
Deel 2-v4.x_t

Hallo

Bevestig uw uitklapbare onderdelen; Ze konden niet uitklappen omdat uw plaatwerklichamen werden verwijderd en vervangen. Voor de conus is het plaatwerk vervangen door een omwentelingslichaam dus niet uitvouwbaar en voor de buis was het het onderste deel in plaatwerk dat je verving door het bovenste deel niet omgebouwd. zie PJ

ac_cobra.rar
2 likes