Ik opende met eDrawings, is dit een stuk van het soort dat je zou willen hebben???
volet_tmi3_sup_ac_cobra.sldprt
Ik opende met eDrawings, is dit een stuk van het soort dat je zou willen hebben???
met de functie voor het afvlakken van oppervlakken
Het werkt zonder problemen
Zie bijgevoegde afbeelding
bijgevoegd bestand SW 2017
@+ ;-)
Ik zie niet in waarom we het niet zouden kunnen buigen met de plaatwerkfuncties.
Er zal echter een probleem zijn met de voorzorgsmaatregelen die tijdens de FAB moeten worden genomen, omdat afhankelijk van de gebruikte buigtechniek de pers niet hetzelfde zal zijn. Maar goed, dit zijn geen uurwerken en met de hieronder voorgestelde voorzorgsmaatregelen moet het goed zijn.
- Alle onderdelen moeten in de richting van de rollende vezel worden gesneden.
- Veer terug om te beheren
- Tijdens het rijden heeft u een defect aan de noppen.
Vriendelijke groeten
Hoi allemaal
Dank u voor al uw antwoorden. Helaas wil ik niet dat de kamer verticaal is, maar in een hoek van ongeveer 8° ten opzichte van de verticaal. Ik heb de indruk dat de bestudeerde oplossingen daarom niet werken.
Hier is het STEP-bestand als het gemakkelijker is op eerdere versies van Solidworks
Goedenavond @ fcharrayre
Is het opzetstuk wat je wilt hebben?
Als dat zo is, vragen we ons af waarom je je leven zo ingewikkeld maakt.
Je maakt vijf overbodige overgangsvouwen (die strikt nutteloos zijn en ook verkeerd zijn) omdat al je schetsen beginnen met een enkele schets helemaal aan het begin van de boom.
De overgangsvoordelen worden over het algemeen gebruikt wanneer je het equivalent van een crunch wilt doen om bijvoorbeeld een kap te maken, of een deel van een kegel als je niet over het hele stuk kunt rollen.
Ook wil je alleen maar vijf vouwen maken omdat je vier noppen hebt, wat absoluut niet te rechtvaardigen is. Je hebt ook een 3D-schets die ook nutteloos is.
Je moet beslissen: of je maakt het stuk door te rollen (en je negeert de 4 noppen volledig) of je maakt je stuk door te crunchen.
In dat geval moet je gewoon voorkomen dat er een crunch crease ontstaat op de plaats van de noppen.
Conclusie als je stuk is gemaakt
1°) Je zou het net zo snel in volume maken en het dan omzetten in plaatwerk. Om het te hebben ontwikkeld (maar het is een verspilling van tijd zonder echte toegevoegde waarde.
Persoonlijk , gezien wat ik zie met je eerste schets, heb je een boog met een straal van 1980 mm voor een snaar van 983 mm en een boog van 948,88 mm, dus als je de booglengte kent, weet je iets over de platte pers. Op zo'n grote straal is er weinig vervorming en krimp of rek bij de plooi.
Je hoeft dus alleen maar je stuk plat te maken met de afmetingen van de strik en het naar fab te sturen.
Houd het huidige volume aan om uw assemblages te maken en u bent klaar.
Vriendelijke groeten
Hoi @ fcharrayre
Nou, ik heb je stap terug in inf-versie
Waarom heb je meerdere lichamen?
In theorie is het hetzelfde onderdeel
Zorg er dus in ieder geval voor dat je maar één lichaam hebt om je te kunnen ontvouwen
in het oppervlak herhaal ik dat het werkt nikkel chroom
zelfs als je stuk kromgetrokken rondingen en rechte delen heeft
zie bijgevoegde afbeelding en bestand onder SW 2017
PS:
Is het mogelijk om te zien hoe je dit stuk hebt gemaakt?
(scheppingsboom sinds 5 lichamen)
@+ ;-)
@gt22
Hallo
In feite heb ik mijn object in 5 delen gescheiden omdat het onmogelijk was om het uit één stuk te maken. De "wolfsklauwen" gaan niet voorbij.
Als ik mijn stuk in 5 stukken maak, lukt het me om ze alle 5 te combineren. Geen probleem. Maar de optie "plat oppervlak" is grijs weergegeven
En als ik de "uitgevouwen" functie gebruik, is het anarchie
@ Zozo_mp
Dank u voor uw antwoord. Helaas is de pers niet zo gemakkelijk te verkrijgen, want zoals ik al aangaf, maakt het gewalste plaatwerk een hoek met de verticaal. Het ontwikkelde is dus geen eenvoudige rechthoek
Hallo
Zoals ik in mijn vorige post al zei
Niets rechtvaardigt de methode die @ fcharrayre gebruikt. We mogen niet uit het oog verliezen wat wel of niet haalbaar is in fab.
Een eenvoudige geschetste vouw is voldoende om te buigen en vouwen, uit te vouwen met de standaard SW-functies.
Dat is het in 10 minuten (en weer roerde ik de koffie)
Vriendelijke groeten
Je hebt het bestand in SW 2017 dat ik naar je heb gepost
Combineer gewoon uw volumes die in feite 5 in 1 zijn
om slechts één stuk te hebben
Dan kun je een flat
zoals in het bestand dat ik heb gepost
Vraag: Waarom zijn uw nokken gemaakt via een recht deel?
@+
Als je hetzelfde doet als ik, zou het moeten werken zoals in het stuk dat ik aan het begin heb gepost. Je maakt twee schetsen op verschillende vlakken en je gebruikt de overgangsvouwfunctie en voor de pennen moet je het doen zoals in mijn stuk, anders werkt het niet.
Hallo
Ik begrijp niet wat je zegt (het opgerolde plaatwerk maakt een hoek met de verticaal.)
Ik heb je model gemakkelijk gemaakt. En de pers is een rechthoek met noppen.
Om veel ervaring te hebben met onderdelen van dit type insteekpen en zeker gezien de grootte van je onderdeel zijn de pennen geen probleem. Erger nog, je hebt een klein defect tijdens het rijden, maar gemakkelijk te verhelpen na het rijden.
Als je meerdere onderdelen hebt, let dan goed op de richting van de lamineervezel wanneer je het nesten op de lasersnijmachine doet.
Ik voeg het vermelde document aan u toe, maar het is aan u om het op uw eigen afmetingen te zetten.
Vriendelijke groeten
EDIT: @ACcobra's oplossing werkt ook heel goed :-)
@zozo_mp
Hier is een tekening die mijn verhaal van hoek met de verticale illustreert
Oké, ik heb het eindelijk begrepen, je hoeft alleen maar vier vouwen te maken daarna.
Met andere woorden, na het rollen en niet eerder, aan de andere kant moet je aan beide zijden van de pennen inkepingen maken. Een simpele lijn tijdens het lasersnijden is voldoende.
Ik breng de wijziging aan op het stuk dat ik al heb gemaakt en ik plaats het naar jou.
Vriendelijke groeten
@ fcharrayre
Goed!
Je zult slim moeten zijn, want soms weet software niet hoe het moet doen wat wij in het echte leven weten te doen. (kijk maar eens naar de oude versies van SW in plaatwerk)
Om je deel te maken, moet je twee delen maken (met behulp van de configuraties:
- één voor lasersnijden en walsen en afvlakken
- een tweede voor het buigen van de pennen.
Inderdaad, het is blijkbaar niet mogelijk om een vouw op een gebogen pen te maken, dus het is voldoende om de gebogen pen in volume te maken. Het is dit onderdeel dat zowel voor de MEP als voor het maken van uw assemblage (als u die heeft) zal worden gebruikt.
Omdat ik het oppervlak niet onder de knie heb, kan ik je geen oplossing bieden in het oppervlak, maar anderen zullen het zeker doen :-)
Hier is de afbeelding van de gebogen pen.
Om het stuk te maken bevestig ik het onderdeel in een andere paal. Ik zal een tutorial voor je maken, want het is niet gemakkelijk uit te leggen. Op die manier kunnen mijn kleine kameraden die de 2018 niet hebben, je vertellen dat ze een betere methode hebben. ;-) ;-)
Hartelijk dank. In feite is het stuk niet zo gemakkelijk om te doen.
Ik probeer het door een langer stuk te maken dat ik aan het extruderen ben. De afvlakking lijkt in dit geval haalbaar.
Hallo François
Heb je ons nog nodig, of is de extrusie die je in je laatste bericht noemde voldoende?
Cdlt
Ik denk dat extrusie het zal lukken, ook al hoop ik op de lange termijn, voor parametrie, betere te vinden.
Cdt