Tolerie solidworks

Hoi allemaal 

Ik ben nieuw op het forum. Ik kan dit plaatwerk niet uitrollen omdat ik de buigfunctie heb gebruikt. Hoe is het mogelijk om deze PB op te lossen? Ik begin met een plaatwerk met vaste afmetingen en ik wil kijken welke diameter ik daarmee kan maken. (Ik heb al je tutorials gezien, maar het is in de tegenovergestelde richting). Hier is een afbeelding, het zal meer vertellend zijn. Kun je me alsjeblieft helpen, ik heb de middag aan dit stuk besteed zonder dat het lukte...  

aideforum.png

Hallo

Om dit onderdeel te maken, zou ik het profiel in schets hebben getekend en vervolgens de plaatwerkfunctie hebben gebruikt die je hebt gebruikt en daar zal je onderdeel zich ontvouwen omdat het de torsiefunctie is die volgens mij het probleem is.

Hallo AC Cobra 

Dank u voor uw hulp. Het probleem is dat ik het profiel helemaal niet ken. Ik weet de straal niet. In feite zou ik willen dat massieve werken me de straal geven als ik 180 graden buig, zoals in de torsiefunctie maar dan in plaatwerk. Maak in principe een geschetste vouw, maar met de hoek als ingang. 

Eigenlijk wil ik beginnen met een rechthoek in schets en deze vervolgens in een ronde vorm vouwen. Ik wil niet beginnen met een boog van een cirkel in een schets om deze uit te vouwen om mijn rechthoek te hebben. 

Oké, dan moet je de functie voor het invoegen van een vouw gebruiken. Je bewerkt een schets op het deel dat je wilt buigen en je tekent een lijn die doorgaat en gebruikt de functie voor het invoegen van een vouw en het zou moeten werken...

1 like

Dus in feite is dat het probleem, ik kan helemaal niet op de functie een vouw invoegen klikken. Ze is altijd dronken, wat ik ook doe. Is het mogelijk om u mijn deel per e-mail te sturen om te kijken? Het is 2016

Je moet de schets maken zoals uitgelegd en dan in de schets gebruik je de functie.

1 like

Het is me eindelijk gelukt om het verhaal van 'insert fold' te vertellen, maar het lost mijn probleem niet op, want nogmaals, zelfs zo moet je de straal aangeven die je wilt... Is het überhaupt mogelijk om te doen wat ik wil op solidworks? 

Nou, je begint met een plat plaatwerk om bij je uiteindelijke onderdeel te komen. In ieder geval zul je de straal moeten invullen aangezien je er een hebt.

2 likes

Goedenavond Antoine

AC cobra (die ik groet) terecht, zelfs als je de straal niet kent, moet je onvermijdelijk alle andere afmetingen kennen, zoals de hartafstand van de bevestigingsgaten en de breedte van de vleugels, dit is wat je in staat zal stellen om de straal af te leiden.

Hoe is het stuk getekend in PNG-afbeelding.

Vriendelijke groeten

PS: Wees heel voorzichtig met de buigfunctie omdat je de illusie kunt hebben dat het onderdeel de juiste radius heeft en dat de radius goed geplaatst is terwijl dat niet het geval is (dit is niet erg nauwkeurig met de buigfunctie)

Plaats je deel op het forum, want als je je straal hebt met de buigfunctie, kun je de straal meten met de meetfunctie en dan, zodra de afmeting  bekend is, de methode gebruiken die door @Ac cobra wordt voorgesteld en die je de beste stroom zal geven.

Laatste punt : je tekening zal correct zijn, maar vraag jezelf toch af hoe je verder moet gaan in de werkplaats en pas op voor de richting van de vezel en de terugveer, als dit niet tijdens het rijden gebeurt.

3 likes

BonjourZozo_mp en AC Cobra,

Dank u voor uw antwoorden. Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden, ik zal een formule moeten maken die de lengte van de basisrechthoek (mijn oorspronkelijke afmetingen) minus de breedte van mijn bevestigingsvleugels neemt, en deze vervolgens in de formule van de kromtestraal (Pi*R) invoegen omdat het 180° is. Ik beheers de formules niet op solidworks, maar op Catia weet ik zeker dat het speelbaar is. Wat denk je? 

Ik begrijp de redenering echt niet echt. Omdat we over het algemeen uitgaan van een afgewerkt stuk om de ontwikkeling te hebben en hier begin je met het tegenovergestelde; Waarvoor? Heeft u specifieke beperkingen? U kunt doen zoals ik in mijn 1e antwoord heb uitgelegd en uw afmetingen aanpassen om uw pers aan te passen aan de behoefte van uw materiaalbeperkingen voor optimalisatie...

1 like

Hallo antoine

Dat is wat ik u heb voorgesteld.

Er is geen formule nodig in Solidworks, pas gewoon de straal rechtstreeks toe (die is (( lengte van de basisrechthoek (mijn oorspronkelijke afmetingen) minus de breedte van mijn bevestigingsvleugels ))

Uiteraard met behulp van de [[ functie een vouw ingevoegd ]] aangegeven door onze eminente collega @ac Cobra

Simpelweg omdat het niet eenvoudiger kan zijn in termen van eenvoudige eenvoud.

Vriendelijke groeten

1 like

Of je doet wat ik beschreef, maar je dimensioneert je schets met de snoerlengte door op de twee punten te klikken en vervolgens op de boog van de cirkel. Op die manier heb je ook de ontwikkeling van je stuk.

2 likes

Hallo @ac cobra

Het beste antwoord is ?

Je was een winnaar, maar je kreeg de prijs niet bij de Drawmi Hawards ;-)

MDR (MDR)

2 likes

Hoi Zozo_mp,

Het was tussen ons twee, maar de scheidsrechter besliste voor een gelijkspel.

Mdr

2 likes