Gereedschapskist werkt niet meer

Hallo
Toolbox werkte heel goed, maar nu als ik het wil openen verschijnt dit bericht:
SOLIDWORKS heeft een map nodig om gebruikersgegevens op te slaan voor hulp bij het boren. Aangezien de standaardmap "gegevens" geen lees- en schrijfrechten heeft, selecteert u een map die dat wel heeft.
Er zijn geen updates gemaakt, noch voor de pc, noch voor SLD 2020, het werkte heel goed en nu helemaal niet
Bedankt voor je hulp

Hallo @Sawashie,
Dit probleem is vreemd voor mij (vooral omdat ik Toolbox niet meer gebruik), aan de andere kant hebben sommige recente versies van solidworks een bug zoals het beperken van schrijfleesrechten, probeer solidworks te starten als beheerder (klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling > > compatibele eigenschap > als beheerder te draaien), elke keer dat u start wordt een pop-up weergegeven, maar het zou u moeten helpen!

1 like

Hallo
bedankt voor de info
Aan de andere kant werkt het wel doordat ik geen toegang meer heb tot mijn solidworks bestanden op het netwerk van mijn werk
je gebruikt Toolbox niet meer, wat heb je in plaats daarvan, want deze tool is erg praktisch
Bedankt

Hallo;
Vragen:
Staat uw Toolbox / Drilling Wizard ook op uw netwerk?
Gebruik je stationsletters om er toegang toe te krijgen (zoals W: of E:) of is het een volledig netwerkpad (///mijn-server/mon_Répertoire)?
Telewerken met een verbinding op afstand?

Persoonlijk heb ik Toolbox snel verlaten ten gunste van een bibliotheek met persoonlijke componenten...
(de componenten zijn niet gemakkelijk configureerbaar, onvolledig of zelfs verouderd, om nog maar te zwijgen van de materialen...)
De zin:

… En een aberratie in mijn ogen... Hoe gebruik je het?

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo @Sawashie ,

Persoonlijk van onze kant gebruiken we een zelf aangemaakte bibliotheek, omdat we alleen een versie hebben die gebruik kan maken van de toolboox.

Als je geïnteresseerd bent, is hier de link om het te downloaden: Bibliotheek

De link is 30 dagen beschikbaar en wordt momenteel gebruikt op de 2020-versie van solidworks, als je een oudere versie wilt, aarzel dan niet om het me te vertellen :slight_smile:
In het Zip-bestand vind je een groot deel van de schroeven, evenals een macromap, als je deze in een balk wilt plaatsen, hoef je alleen maar de links te corrigeren op basis van de locatie waar je de bibliotheek gaat opslaan

Goedenavond

1 like

Hallo
geen W of E om het te openen maar direct met een knop in SLD
SLD en Toollbox zijn op mijn pc geïnstalleerd en al mijn bestanden bevinden zich op het netwerk
Het probleem is opgelost, de computerwetenschapper heeft gewoon een andere locatie gemaakt voor de map "gegevens" en het werkt, wat ik niet durfde.
Bedankt, een fijne dag verder

Hallo
Heel erg bedankt voor de link
De computerwetenschapper loste mijn probleem op, hij creëerde gewoon een andere locatie voor de map "gegevens" in het document en het werkt
Ik durfde het niet aan omdat ik niet nog een probleem wilde toevoegen, het is nog steeds raar dat SLD deze locatie is kwijtgeraakt, bedankt voor je hulp
Fijne dag