Gereedschapskist - SolidWorks

Nog een vraag om uw mening te krijgen.

Gebruikt u voor uw standaardonderdelen elementen uit de ToolBox-bibliotheek of een andere bibliotheek?

Voors / tegens

Bedankt

2 likes

Alleen andere bibliotheken.

Dit is gepersonaliseerd (gewicht, eigenschappen).

Omdat we niet de hele toolbox (versie van solodworks) in onze BE hebben, is het essentieel om een gepersonaliseerde bibliotheek te creëren die voor iedereen toegankelijk is.

1 like

Hallo

Blijkbaar maken maar weinig mensen gebruik van de gereedschapskist. Zie deze thread: http://www.lynkoa.com/forum/3d/bibliotheque-de-visserie

Persoonlijk heb ik het meerdere jaren achter elkaar geïnstalleerd en geconfigureerd, maar uiteindelijk zijn we teruggegaan naar onderdelenbestanden die worden beheerd door families van onderdelen.

Nadeel toolbox:

1. Alleen beschikbaar vanaf de pro-versie. Dus als je in je werkgroep een of meer standaardlicenties hebt. De toolbox is niet beschikbaar voor deze gebruikers.
  2. Moeilijkheden bij het instellen.
  3. Aanpassingsmoeilijkheden: ontbrekende onderdelen toevoegen, aangepaste eigenschappen toevoegen.
  4. Slechte onvialiteit naar mijn smaak.
  5. Instellen telkens wanneer de SW-versie wordt gewijzigd.

Voordeel gereedschapskist:

1. Integratie in SW
  2. Herkenning van de schroeven in SW

Nadeel van de kamer:

1. Aanzienlijke basis voor de implementatie

Voordeel van de kamer:

1. Geen probleem met SW-versie.
  2. Makkelijk te gebruiken na installatie.
  3. Gemakkelijke evolutie.
  4. Makkelijk te gebruiken.

Bedankt voor uw feedback over het gebruik van de toolbox.

Fijne dag

3 likes

Ook voor ons geen gereedschapskist, het is naar mijn smaak veel gemakkelijker om je eigen onderdelenbibliotheek te organiseren en te beheren!!

1 like

Hallo

Thuis heb ik een aparte bibliotheek gemaakt voor alle schroeven met de VSM standaarden:)

Omdat we in hetzelfde geval zitten als "flegendre" 2 standaard sw-versie en 1 premium-versie.

De enige voordelen die ik zie, zijn dat alleen als alle stations dezelfde versie hebben, de gereedschapskist nuttig zal zijn, aan de andere kant, zoals ik thuis kon zien, als je een assemblage opent met gereedschapskistelementen in de standaard, gaan alle elementen weg en beperken ze daarom ook.

Maar als een bibliotheek van belang voor alle elementen van visere, pin, etc... Laat het me gerust weten ;), want ik ben bezig met het verbeteren van de versie die ik nu aan het voorbereiden ben:)

Fijne dag voor jou;)

1 like

Hallo

In de loop van de tijd heb ik mijn eigen bibliotheek met schroeven en standaarditems opgebouwd (dankzij de school komt een groot deel van wat ik heb van hen!) die ik gaandeweg afmaak.

Voor mij is het veel praktischer en gebruiksvriendelijker dan ToolBox. Maar met ToolBox worden de schroeven niet in de tekening gesneden...

1 like

meestal na een onderzoek dat via verschillende gebruikers en op verschillende sites is gedaan

Zie deze link http://forum.solidagora.com/topic1748.html

Het creëren van uw persoonlijke bibliotheek is een onmiskenbare +

Vermijd ook de gereedschapskist ;-((

@+ ;-))

Hallo

@Fréderic kan elk onderdeel worden gedefinieerd om niet in de tekening te worden gesneden, stel het gewoon in op de volgende waarde in zijn eigenschappen:

isbevestigingsmiddel=1

@+

2 likes

Hallo

Net als iedereen hebben we geengereedschapskist, maar een gepersonaliseerde bibliotheek op het netwerk.

Iemand op de site (ik weet niet meer wie) zei goede dingen over deze bibliotheek:

http://bib.altitech.free.fr/

Er zijn a priori veel functies van een bibliotheek naast de standaard componenten.

Misschien kunnen we op Lynkoa een "ideale" bibliotheek ter beschikking stellen waar iedereen een bijdrage zou leveren, wat betreft de materiaalbibliotheek?

1 like

Bedankt voor de Coyote Tip!

Edit: is het met BatchProperties dat ik deze eigenschap op al mijn schroeven kan lijmen?

Ja @Fréderic Batchproperties

1 like

Ik zie dat ik niet de enige ben die met de ToolBox te maken heeft.

Om terug te komen op wat @PL zeggen, zou mijn idee zijn om een gemeenschappelijke bibliotheek met de belangrijkste standaardelementen te delen. Ik heb veel bibliotheken links en rechts gegrepen, maar ze zijn min of meer relevant. Ik zou er voorstander van zijn om een groep op te richten om na te denken over het maken van een functioneel raamwerk voor de standaardelementen en vervolgens deze bibliotheek te implementeren.

AltiTech is een bibliotheek niet van componenten, maar van functies die het mogelijk maken om bijvoorbeeld spiebanen te maken. In dezelfde geest kunnen we ook nadenken over aanvulling met gereedschappen met andere gebruikelijke vormen.

Ik zal deze groep oprichten in de hoop dat sommigen van jullie gemotiveerd zullen zijn door het onderwerp.

4 likes

Bij ons is er geen gereedschapskist.

Wij werken voor verschillende opdrachtgevers die ons voorzien van hun "standaard" elementen.

Op de website http://bib.altitech.free.fr/ staat geschreven:

Bijzonderheden van versie 2.2

• een reeks schroefcomponenten ( bouten, lasbouten, schroeven, moeren , ringen)

Er zijn dus veel componenten, toch? 

@PL

Ik herinner me inderdaad dat er een bibliotheek met schroeven in AltiTech was, maar ik vond het gebruik ervan raar; het lijkt mij dat de schroef als een functie in de kamer is geplaatst, dat wil zeggen dat we geen stuk van een lijstbare schroef hadden, maar een bibliotheekelement IN de kamer. Ik zal het vanavond controleren.

1 like