Toolbox: De eigenschap "Is toolbox" gebruiken

Hallo, we gebruiken de gereedschapskist niet om vele redenen die op dit forum zijn genoemd! Ik heb het echter gebruikt om mijn basis van standaardonderdelen te maken (voor het grootste deel schroeven). Zodra de onderdelen in een nieuwe map zijn opgeslagen, behoudt het de eigenschap "Is toolbox" (klein schroefpictogram in de boomstructuur). Tot zover geen probleem! Alles werkt zorgeloos.

De praktische kant die ik vond bij het behouden van deze eigenschap is dat bij het kopiëren van een modelassemblage (take-home comp), alle "Toolbox"-onderdelen standaard niet zichtbaar en niet gecontroleerd zijn (wat goed is, ik wil ze niet kopiëren!). Ik heb deze eigenschap vervolgens naar andere standaardonderdelen gepusht om te profiteren van dat "beetje extra"!

Mijn vraag (ja, eindelijk kom ik er op terug): Zijn er contra-indicaties om deze eigenschap "Is toolbox" op deze manier te gebruiken?

Ik ontdekte met name dat de blokkeerbalk niet kon worden gebruikt op dit type component (misschien is deze standaard geblokkeerd?)

Bedankt

Hallo

Er zit een klein stukje software verborgen in c>Solidworks dat het toolbox-logo verwijdert, maar al het andere behoudt. Het wordt "sldsefocprop.exe" genoemd. Als je het gebruikt, kun je de blokkeerbalk gebruiken.

3 likes

Als beperking: de functie "component configureren" werkt niet op toolbox-onderdelen

1 like

Ac cobra @ dank u voor de herinnering aan de kleine verborgen software!

Pascal @ Goed gedaan, ik was deze beperking vergeten, trouwens, als je een ander onderdeel configureert, kun je een Toolbox-onderdeel toevoegen in het configuratiewijzigingsvenster door erop te dubbelklikken in de boomstructuur!

Er wordt gezegd dat de gereedschapskist niet wordt gebruikt voor onder andere grote ontwerpen

zie deze uitstekende tutorial voor het beheer van grote assemblages in SolidWorks

http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/gestion-de-gros-assemblage-2

@+ ;-)

3 likes

Gt22@ interessante tutorial! Het pure en harde gebruik van de Toolbox Ik begrijp dat het de ontwerpen verzwaart, maar overbelast het gebruik van deze eigenschap "Is toolbox" de componenten een beetje of is het een eenvoudige eigenschap? mysterie!

1 like

Ik zal jou zijn voor een test

Ik zal proberen om de informatie die op de tutorial wordt gegeven op haar toe te passen

om te zien of het helpt of niet

en + om een synthese te kunnen maken van de behaalde voordelen

en ik denk dat je aangenaam verrast zult zijn

Er wordt ook gezegd dat het de configue en vooral de afgeleide configue vermijdt

en uit één stuk, één onderdeel voor een groot ontwerp

Dus voor de bibliotheken om anders te managen ;-)

SW hulp (gereedschapskist / slimme functie etc....)

zijn niet altijd geoptimaliseerd voor grote ontwerpen

maar super geweldig voor kleine assemblages

@+ ;-)

3 likes

Daarom gebruik ik geen toolbox-componenten meer, nou ja, ik neem ze zoals jij om onze bibliotheek te verrijken en dan gebruik ik de software die het toolbox-logo verwijdert, dus het is een standaardonderdeel en ik heb geen last van de nadelen maar dat de voordelen...

1 like

Met behulp van de eigenschap "Is toolbox" op elk Sw-bestand (asm / prt):

Beperkingen:

-Geen blokkeerbalk

-De functie "Onderdeel configureren" is niet beschikbaar door met de rechtermuisknop op het onderdeel te klikken (mogelijkheid om het toch te configureren, zie bericht hieronder).

Voordeel(en):

-Niet-zichtbaar en niet-gekopieerd deel tijdens een standaard take-home comp.

De keuze is aan jou!

Met behulp van de eigenschap "Is toolbox" op elk Sw-bestand (asm / prt):

Beperkingen:

-Geen blokkeerbalk

-De functie "Onderdeel configureren" is niet beschikbaar door met de rechtermuisknop op het onderdeel te klikken (mogelijkheid om het toch te configureren, zie bericht hieronder).

Voordeel(en):

-Niet-zichtbaar en niet-gekopieerd deel tijdens een standaard take-home comp.

De keuze is aan jou!