Topsolid 7

Hallo

Ik heb een leverancier die TopSolid versie 6 gebruikt en wil upgraden naar TopSolid 7 om onze uitwisselingen met SolidWorks te vergemakkelijken!

Hij heeft gehoord dat het herstellen van bestanden van zijn oude versie 6 naar de nieuwe versie 7 problemen kan veroorzaken!

Heeft iemand van jullie dit geprobeerd?

Zo ja, zijn er echt problemen?

Bij voorbaat dank

Hallo

Ik heb een collega die aan TopSolid werkt (6 en 7).

Hij heeft me nooit verteld over problemen met bestandsherstel, maar ik zal hem toch om opheldering vragen.

Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

2 likes

Hallo

Om schone bestanden in solidworks te herstellen, is de parasolid (naar mijn mening) het beste (.x-t).

Deze 2 programma's hebben dezelfde modelleerkern en je kunt dus geometrieën ophalen met dezelfde oppervlaktesplitsingen.

Bovendien zijn de openingstijden vrijwel identiek aan die van een native sldw (geen geometrieconversie).

Aan de andere kant raken we helaas de bouwboom kwijt.

De meeste van mijn mallenmakers gebruiken topsolid en dit is de beste manier om verder te gaan, hebben we gevonden...

Romeins

Normaal gesproken is de compatibiliteit van een topsolid met een nieuwe topsolid geen probleem. Aan de andere kant is het bij de andere software iets anders omdat Solid Works de Top Solid niet herkent

De weinige collega's die overstapten van V naar V7 kwamen bedrogen uit.

Geschat herstel van de ontwerparboescence en het gevoel van migreren naar een software "waar de verf niet droog is".

collega's deden V6 -> V7 ->V6.

V7 is erg instabiel en herstel verloopt volgens hen moeizaam. Nadat ik alleen V6 gebruikte, maar ik ben verre van goed denken aan deze software .... En volgens mijn collega's is de V7 nog erger.

Het is tenslotte een kwestie van gewoonte en softwarevoorkeur, dat ze de V7 misschien testen met een demo-licentie indien mogelijk voordat ze een permanente overstap maken, dat is wat ik zou adviseren.

Bedankt allemaal, ik zal het met mijn leverancier bespreken.

@+

Hallo

V7 is een ander stuk software. Niets meer met v6 te maken.

Het herstel van v6-projecten naar v7 kan alleen worden gedaan door een export.

Tenzij er een brug van wordt gemaakt.

Dat zou verstandig zijn, geef ik je toe, voor v6-gebruikers.

Ik heb niet gezegd dat het in de ontwikkeling eenvoudig was, dat is duidelijk.

Intuïtief, zeker, haalbaar, het is een technisch probleem. 

Een nieuwe generatie en zachte technologie.

Fijne dag

Johann

Goedenavond

- Er is een gateway naar V6 om gegevens in bulk te herstellen, dit is verplicht omdat topsolid 7 werkt met een pdm

-Stabiliteitsniveau op de zeven, er valt niets te zeggen, het is bewezen en zeer breed gedebugd

-V7 herstelt rechtstreeks van de solidworks (assemblage als onderdeel), het herbouwt de assemblagestructuren (subassemblage enz.), herstelt de configuraties, haalt de componentnamen op, ontwerpkleur. Wat niet wordt hersteld is de ontwerpboom (normaal veranderen we van software), maar het is mogelijk om deze opnieuw op te bouwen via functies zoals freeshape.

Om met solidworks te werken, is de beste oplossing parasolid omdat dit de gemeenschappelijke kern is tussen Topsolid en Solidworks.

Wat de migratie betreft, zullen de oude V6-verslaafden zich een beetje ongemakkelijk voelen in V7 omdat V6 een eigen filosofie heeft. Aan de andere kant zullen Solidworks-gebruikers die overstappen op V7 het heel erg snel onder de knie krijgen

1 like