Als het gaat om het beheren van SW-bestanden, ga ik voor PDMworks omdat het native is geïntegreerd in Solidworks, waardoor ik de specifieke kenmerken van deze bestanden kan beheren (de use cases van componenten in assemblages of virtuele bestanden (zelfs als ze niet erg goed worden beheerd) bijvoorbeeld).
Als het gaat om het beheren van Word/Excel-documenten, is het waarschijnlijk anders (omdat er normaal gesproken minder links op dit soort bestanden zijn).
Hallo Dank u voor deze draad. SVN EN PDM hebben helemaal niet dezelfde functies. Ik gebruik SVN om mijn programmeerprojecten te beheren. Het is super interessant, maar moet worden beheerd door een bekwaam persoon.
Ik ken een bedrijf dat SVN en SW gebruikt voor sommige projecten. De IT-manager is zeer bekwaam. Het past bij hen.
Ik denk niet dat het zinvol is om deze twee oplossingen met elkaar te vergelijken. U moet intern de balans opmaken van de behoeften die u heeft en de middelen die u aan dit project kunt toewijzen.
Ik ben geïnteresseerd in feedback van mensen die SVN gebruiken met SW.
TORTOISE SVN is een broncodebeheerder en maakt het mogelijk om bestanden door meerdere mensen tegelijk te wijzigen om als een team aan een ontwikkelingsproject te werken.
Maar voor SOLIDWORKS-bestanden is dit niet mogelijk omdat SVN dit soort bestanden niet zal verwerken en het conflicten zal veroorzaken.
In SOLIDWOKRS PDM kan een uitgecheckt bestand niet door een andere persoon worden bewerkt , het is mogelijk om de bewerkingsrechten van gebruikers te beheren op basis van de workflow en de status van de documenten
U kunt ook (bijvoorbeeld) taken omzetten naar automatisch wanneer een project is gevalideerd.
En bovenal behoudt het alle referentielinks in de database, waardoor u de naam kunt wijzigen, documenten kunt verplaatsen , de stuklijst en gegevenskaarten rechtstreeks vanuit de Windows-verkenner kunt bekijken, ...
Ik denk dat de 2 tools niet echt vergelijkbaar zijn.