Traceren in schets

Hallo

In een schets heb ik een mechanisme getekend met een ietwat complexe kinematica en ik zou graag het spoor van het uiteinde van een staaf willen herstellen wanneer ik de motor "draai".

Hoe kunnen we het spoor van een punt maken?

Bedankt.

A+

Hallo

Tenzij ik me vergis,  maar Solidworks heeft de mogelijkheid om shema's te maken die schetsen zijn, blokken, alles op plan als een schets, die in beweging kan worden gezet en als een skelet kan worden gebruikt om de rest te definiëren.

Hebben.

Vriendelijke groeten.

AR.

@+

Hallo 

Inderdaad, met de schetsblokken kunt u een 2D-diagram animeren, aan de andere kant haalt het niet de omtrek van een punt op. 

Blok overzicht: https://help.solidworks.com/2020/french/solidworks/sldworks/t_Making_Blocks.htm

Heb een goed einde van de dag

1 like

Hallo 

Met een ontwerpstudie misschien,

1. Variabel: Draaihoek van de motor.
  2. Sensoren van het type dat de x-coördinaat van het gewenste punt meet (ten opzichte van de oorsprong).
  3. Sensoren van het type dat de y-coördinaat van het gewenste punt meet (ten opzichte van de oorsprong).
  4. Exporteer contactgegevens naar Excel. 
  5. Importeer de wolk van het punt.
  6. Deze punten verbinden met een spline.

Het resultaat kan worden verkregen, maar met nadelen, er is het exportformaat naar Excel en het feit dat deze punten handmatig worden gekoppeld, wat vervelend is, tenzij je bijvoorbeeld CrveData van mycadtools doorneemt. 

3 likes

Er is ook een techniek die ik interessant vind, 

2 likes

Hallo

Dank u allen voor uw antwoorden.

Dus ben ik gaan zoeken met de animatietool (ik heb ook de Motion module), maar deze is verre van intuïtief.

Op een eenvoudige krukstang respecteert hij de beperkingen niet, en lijkt ze er dan weer op te zetten...

Werkt de module als er subassemblages zijn?

Heeft iemand een tutorial of een cursus? Bedankt.

A+

Hallo, het werkt voor flexibele  subassemblages (klik met de linkermuisknop > maak het flexibel), dit kan interessant zijn.