Epicyclische conische tandwieloverbrenging ......... Gegoten zonder nabewerking, modellering met homothetie / schaalfactor?

Hallo

Ik zit in de fase van het zoeken naar kostenreductie op een compacte tandwielkast.

Door contact op te nemen en na vele uitwisselingen is de diepgang voor een versnelling 1°30.

Mijn vertanding om het koppel te respecteren zal 12 mm breed zijn (in RDM met de hand ...........).

Het uit de vorm halen zal geen probleem zijn, binnenshuis moet nog worden bepaald.

Mijn moeilijkheid is om een mening te hebben voordat het tandwiel wordt geparametriseerd naar het echte profiel en daarom een eerste stap voor haalbaarheidsstudie en tonnagedrukcompatibiliteit van zijn pers naar de gieterij stuurt, mijn volume is een belangrijk uniek structureel onderdeel en het interne getande tandwiel zal direct worden verkregen zonder het gebruik van een inzetstuk dat aan het getande deel wordt toegevoegd.

Om een grote oplage van munten mogelijk te maken zit ik op een zinklegering.

Mijn huidige onderzoeksbasis, het tandwiel, zal een schijnbare modulus en een echte (conische) modulus hebben, als ik besluit om de modulus tussen twee waarden te variëren en door met een nulpunt te verdelen in twee symmetrische intervallen door veerringen toe te voegen om de tandwielen te platen, zal de modelleringsoplossing van het gebruik van de schaalfactor op het tandprofiel levensvatbaar zijn?

Een feedback op de verschillende pogingen die al gevalideerd zijn op een CAD/CAM-model, anders kies ik voor een andere modelleringsaanpak, een sweep tussen de twee extreme schetsen met betrekking tot het eigen ondersteuningsplan.

Dank u voor uw advies.

Spectrum.

1 like

Hallo

Twee of drie dingen die mijn collega's zeker zullen intrigeren

Aangezien het tandwiel intern in het carter lijkt te zitten en zonder nabewerking wordt gemaakt, betekent dit dat je de eerste keer een goed tandwiel wilt hebben!

Je zegt schijnbare modules en echte modules.
Het zou moeten worden gespecificeerd omdat ik begrijp dat de opening tussen de twee de staart van de gieterij zou zijn. Tandwielen hebben echter precieze afmetingen en zeer krappe spelingen. Zal er in uw geval een speling zijn tussen de vaste tanden van het carter en die van het epicy tandwiel?

Ik voel de schaalfactor niet echt omdat het de inwendige diameter zal verkleinen terwijl het mij lijkt dat in jouw geval de entax tussen twee tanden minstens zo goed mogelijk moet zijn.

Bovendien weet u dit beter dan ik, de gieterijkrimp is niet homogeen. Het hangt allemaal af van het type gieterij (zand, verloren was, zamack onder druk, enz...) Ik heb de indruk dat het spuitgieten is, maar welke.

Kunt u ons wat informatie geven over het type gieterij?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo Zozo,

Laten we zeggen dat er in Frankrijk geen antwoord is..... De gecontacteerde gieterij bevindt zich in Italië en we werden doorverwezen naar een matrijsmatrijs, je had gelijk.

Hier is de site https://fr.fonderiabenini.org/prodotti

Vanaf 500 onderdelen is het een acceptabele kost in vergelijking met machinale nabewerking.

We hebben verschillende spellen nodig om een lancering van 30.000 stuks te bereiken over 3 drie productiecampagnes, het maakt deel uit van ons budget.

We wedden op het indammen van de gieterijstops (uw evocatie vernauwt zich van gieterij).

Dit bedrijf kan een hoek van 1°30' aanhouden, d.w.z. in onze projectie op een eenvoudige schets, een variatie van 31/100  op de beschikbare dikte van 12 mm.

Een overwogen oplossing is om uit te gaan van de anomalie die door de gieterij wordt opgelegd en er een technologische oplossing van te maken, met de toevoeging van een perskracht van 5 N tot 15 N om de tanden in contact te brengen en indien nodig een blanco inbraak te verkrijgen, gebruiken  we veerringen die zijn aangepast voor kogellagers (voorgespannen).

De basisassemblage is eenvoudig, een planetaire en vijf satellieten en de kroon voor de uitvoer van de vermindering ophalen op de satelliethouder en vaste kroon.

Berekeningshandleiding voor de epicyclische trein:

Vast element: satellietdeur

Leidend: Planetair

Aantal planetaire kroontanden: 90

Aantal tanden van planetaire tandwielen: 30

Module: 1

Snelheid aandrijfelement: 3500 tpm

Ingangskoppel van het aandrijfelement: 50 Nm

Resultaten en kenmerken van de epicyclische trein

Planetaire tandwiel tot planetaire ringverhouding - 0.33

Dat is een overbrengingsverhouding van -3,00 op 1.

Voor 1 omwenteling van het planetaire rondsel is de planetaire ring -0,33 omwentelingen.

Primitieve diameters

Planetaire corona: 90,00 mm

Satellieten: 30.00 mm

Planetaire tandwiel: 30,00 mm

Satelliet versnellingen

Aantal tanden van satelliettandwielen: 30

Optimaal aantal satellietversnellingen: 5

Hoeksnelheden

Planetaire corona: -1,166.67 tpm

Satelliet Carrier: 0.00 rpm

Planetaire tandwiel: 3.500,00 tpm

Resulterend koppel

Het resulterende koppel op de planetaire corona is -150,00 Nm, zonder rekening te houden met mechanische verliezen, die zeker klein maar niet nul zijn.

Vast element: planetaire corona

Leidend: Planetair

Aantal planetaire kroontanden: 90

Aantal tanden van planetaire tandwielen: 30

Module: 1

Snelheid aandrijfelement: 3500 tpm

Ingangskoppel van het aandrijfelement: 50 Nm

Resultaten en kenmerken van de epicyclische trein

Vermenigvuldigingsverhouding tussen planetair rondsel en satellietdrager: 0,25.

Dat is een overbrengingsverhouding van 4,00 op 1.

Voor 1 omwenteling van het planetaire rondsel maakt de satelliethouder 0,25 omwenteling.

Primitieve diameters

Planetaire corona: 90,00 mm

Satellieten: 30.00 mm

Planetaire tandwiel: 30,00 mm

Satelliet versnellingen

Aantal tanden van satelliettandwielen: 30

Optimaal aantal satellietversnellingen: 5

Hoeksnelheden

Planetaire corona: 0.00 rpm

Satelliet Carrier: 875.00 rpm

Planetaire tandwiel: 3.500,00 tpm

Resulterend koppel

Het resulterende koppel op de satellietdrager is 200,00 Nm, zonder rekening te houden met mechanische verliezen, die zeker laag zijn, maar niet nul.

Smering wordt een belangrijke parameter, de wedstrijden worden geannuleerd.

We bevinden ons in een impasse met onze Cycloide-verloopstuk, de vermindering zal niet overeenkomen met een kleinere voetafdruk, dit principe is geweldig, maar op grotere maten.bedankt voor de hulp die is gegeven aan deze functionele maar te imposante verloopstuk.

Vriendelijke groeten.

Spectrum.

2 likes

Goedenavond

Ik denk dat de behuizing is gemaakt van aluminium of Zamak, misschien zou je mensen kunnen vragen dieelektro-erosie doen door CNC-zinken CHARMILLES (ik heb nog nooit op aluminium gedaan, maar alles wat elektriciteit geleidt komt in aanmerking): op stalen mallen is het nikkel, vooral met gedraaide vormen, daarnaast heb je een oppervlakteconditie die dicht bij gepolijst ligt spiegel met een  Ra = 0,4 tot 1,6 μm

In jouw geval is het interessant, want door de gieterij 0,2 mm groter te maken dan de afmeting, zou je de afmeting tot op de honderdste hebben en omdat er weinig materiaal is om te verwijderen, moet het vrij snel gaan.
Het is natuurlijk een herbewerking, maar je kunt alle tanden in één keer (of in kwartomtrekken afhankelijk van de grootte) in zeer korte tijd maken (let op de maximale grootte van de elektroden).

Gezien de aangekondigde hoeveelheden, is het de moeite waard om te vragen of je dit pad nog niet hebt verkend.

Vriendelijke groeten

PS: hoe groot is je uitrusting?

1 like

Goedenavond

Bedankt voor het alternatief, we zullen dichter bij hen komen en ons project bespreken.

Het interne tandwiel van de kroonbehuizing moet een diameter van 90 mm hebben, in een wiel dat de mobiliteit van het object garandeert.

Het aantal wielen wordt vermenigvuldigd om verschillende mobiliteitsprogramma's of -configuraties te hebben.

Werken aan een modulair model / reductie van de uiteindelijke kosten en klemming door besturingselektronica.

Het planetaire tandwiel  van Ø 30 mm is tot nu toe beperkt om het koppel met het beoogde materiaal te laten passeren.

De connectoren bevinden zich in principe op een collector (stroom en controle, zoeken naar koolstof in een materiaal (ok opgelost) dat over een laag oppervlak de hoge stroomsterkte zal passeren, de elektromotor per wiel wordt in de structuur gereconstitueerd met elementen die in reserveonderdelen rechtstreeks van een motormonteur zijn gekocht.

koppel van 50 Nm per wiel, massa van het object (niet definitief) maar laadvermogen van 80 tot 120 kg.

Totaal beschikbaar koppel 200 Nm met het epicyclische landingsgestel.

Omgekeerde slingerbasis en mogelijkheid van een impuls door een kinematica die het mogelijk maakt om meer dan 1G te versnellen (verticale of georiënteerde sprong om een obstakel te passeren (gat in het oppervlak van de verplaatsing), zoeken naar het herstel van de stabiliteit achteraf.

Onze belangrijke eis is om in zeer korte tijd  en over een zeer korte afstand te kunnen herstellen.

Laat de meest standaard componenten specifieke onderdelen minimaliseren, onderhoud na 2500 bedrijfsuren;

Vriendelijke groeten.

Spectrum.

2 likes