In het kader van een softwarewijziging in mijn bedrijf zou ik graag willen weten of het mogelijk is om complete bibliotheken over te zetten naar Solidworks en deze te importeren in Inventor (met indien mogelijk zo min mogelijk nabewerking zodat het soepeler draait)
Helaas ja, ik moet de bibliotheken vinden die op Solidworks worden gebruikt om ze te migreren of te integreren in de nog lege bibliotheken van Inventor. Enige probleem, ik weet het niet en ik heb tutorials gevonden, maar alleen voor de migratie van gegevens van uitvinder naar uitvinder :-/
Bedankt GT22, maar het is de oplossing voor onderdelen lijkt mij, ik ben vooral op zoek naar het implementeren van de databases (bibliotheek bijvoorbeeld) die ik gebruik op Solidworks om ze in Inventor te vinden zonder ze allemaal een voor een opnieuw te hoeven maken.
Klik op het lint op het tabblad Functiegroep Assemblage van plaatsonderdeel om de component te selecteren die u wilt plaatsen.
Selecteer in het dialoogvenster Openen het bestandstype voor de component. Als u Vault heeft geïnstalleerd en u een bestand in de kluis plaatst, kunt u een andere methode gebruiken. Klik op Openen vanuit kluis onder Snel starten om de bestanden in de kluis direct te openen.
Zoek en selecteer het bestand waarin u geïnteresseerd bent.
Klik op Opties en configureer de opties voor het geselecteerde bestandstype.
Wanneer u op Openen klikt, wordt het geselecteerde onderdeel in het grafische venster geplaatst, gekoppeld aan de cursor.
Klik met de rechtermuisknop voordat u een onderdeel plaatst om de X-, Y- en Z-richting aan te passen of om Oorspronkelijk geblokkeerde onderdeel plaatsen te selecteren .
Klik in het grafische venster om een exemplaar van het onderdeel te plaatsen.
Blijf indien nodig klikken om extra exemplaren te plaatsen.
Zodra alle instanties zijn geplaatst, klikt u met de rechtermuisknop en kiest u OK.
Opmerking: Autodesk Inventor past standaard de onderdeelnaam (bestandsnaam van het ingevoegde onderdeel) toe op bestandsknooppunten in de browser. Andere CAD-systemen dwingen de eigenschap onderdeelnummer af. Wanneer u een STEP-bestand importeert in Autodesk Inventor, kan de naam ervan afwijken van de naam in het CAD-systeem dat het bestand heeft gegenereerd. Om verwarring te voorkomen, voert u de opdracht Browserknooppunten hernoemen uit om het naamgevingsschema op te geven dat van toepassing is op de browserknooppunten.
Zie het onderwerp Bundelhulpprogramma's voor meer informatie over de opdracht Browserknooppunten hernoemen.
Een Autodesk Inventor-set herkent componenten die in andere CAD-systemen zijn gemaakt. U kunt Pro/ENGINEER-, Parasolid-, SolidWorks-, UGS-NX-, STEP-, SAT- en IGES-bestanden importeren en de onderdelen of samenstellingen als componenten plaatsen. De mogelijkheid om geïmporteerde onderdelen of samenstellingen te wijzigen is afhankelijk van het formaat van het originele bestand (zie Toegang tot bestanden uit andere CAD-systemen).
Ik weet niet of het werkt, maar je zou de Solidworks Task Scheduler kunnen gebruiken om je bestanden in neutraal formaat te exporteren als er iets identieks op inventor staat om ze te converteren naar een .ipt - of .iam-bestand.