Een computerlicentie overdragen naar de computer

Hallo

Ik wil graag een licentie overdragen van de ene computer naar de andere voor onderhoud aan een van de computers (die later computer A zal worden genoemd).

Ik deactiveer de licentie op computer A en ik zet computer A uit . Ik zet computer B aan, maar wanneer ik Solidworks start en ik wil de licentie activeren, krijg ik de foutmelding die je in de bijlage vindt.

Heeft u een andere oplossing dan contact op te nemen met de dealer?

Bij voorbaat dank.

activation_solidworks.jpg

Hallo

U moet weten of u EPDM gebruikt of niet

Als u geen EPDM gebruikt , is hier de officiële versie van hoe u dit moet doen.

Vriendelijke groeten

PS: helemaal aan het begin van de lockdown lijkt het me dat @Coralie een onderwerp over het onderwerp had aangemaakt.

transformer-une-licence-solidworks-fixe-en-une-activation-en-ligne.pdf
2 likes

Uw methode is de juiste.
Tenzij er een meevaller is (tijdelijke overbelasting van de Dassault-server), denk ik dat je gedwongen zult zijn om contact op te nemen met de ondersteuning.

Ik had het probleem op een gegeven moment, mijn licenties hadden al heel lang geen machine verplaatst en er waren serveraanpassingen bij Dassault waardoor de ondersteuning moest ingrijpen om het systeem te deblokkeren.

5 likes

Hallo

Als CAD-beheerder in mijn bedrijf heb ik gekozen voor online licentiebeheer zoals aangegeven door Zozo_mp. Dit maakt de overdracht van licenties mogelijk (in geval van vertrek van de werknemer), elke ontwerper kan verbinding maken met elke computer en al zijn instellingen importeren. Het stelt je ook in staat om te weten welke ontwerper de systeeminstellingen heeft gewijzigd in SolidWorks (wat meer crashes kan veroorzaken of juist goede ideeën kan opleveren...) Bovendien ben je niet beperkt door het aantal deactiveringen en activeren van je licentie (er zijn er een bepaald aantal per jaar denk ik).

Fijne dag

2 likes