SolidWorks-componenten overzetten naar Excel

Hoi allemaal!

Hier ben ik dan eindelijk ingeschreven. Ik volg je al een tijdje, maar hoe hard ik ook zoek, ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ik wil graag alle onderdelen van een assemblage (zonder tekening) extraheren naar een Excel-werkmap. Ik weet dat SolidWorks deels met Excel werkt, dus ik denk dat het mogelijk is. Helaas is mijn kennis van VBA beperkt (ik begin pas in dit vakgebied). Moet ik een SW-macro doen?

Bedankt voor de hulp.

Wat bedoel je met "Ik wil graag alle onderdelen van een assemblage naar een Excel-werkmap extraheren"? Wil je een nomenclatuur maken?

Want als dat het geval is, kun je het vanuit je assemblage doen. Je moet naar "invoegen" => "tabel" => "Nomenclatuur"

Dan klik je er met de rechtermuisknop op => opslaan-als. Het enige wat u hoeft te doen is het formaat te kiezen dat bij u past (Excel, tekst, enz.)

6 likes

Dank u voor het antwoord. Dat is wat ik wilde.

Ik wilde niet per se een nomenclatuur, maar gewoon de lijst met onderdelen in een Excel-map. Ik dacht dat je een macro kon gebruiken om de onderdelen automatisch naar een map te exporteren.

Nogmaals bedankt voor het antwoord. Dat is genoeg voor mij.

We moeten in staat zijn om een macro te gebruiken ... maar je loopt het risico je leven uiteindelijk voor weinig meer ingewikkeld te maken;)

Veel plezier dan

2 likes

Anders kunt u vanuit uw assembly ook uw stuklijst maken en deze vervolgens opslaan in Excel-indeling.

Op dezelfde manier als de Europarlementariër, maar zonder via de Europarlementariër te gaan.

1 like

Ja, wat ik zei eigenlijk Opiep27 ;-)

Hallo en welkom op de site. Bedankt Coin37coin voor het antwoord. Je hebt zojuist mijn leven gered, want het was de enige blokkade van mijn project dat vele jaren oud is. Ik probeerde overal op het net een oplossing te vinden, maar niets. Heel hartelijk bedankt.