Licentieoverdracht ZONDER internet

Hallo hallo.

Ik heb net een gloednieuw station ontvangen (eindelijk!). Dus ik kan niet wachten om Solidworks te installeren ... En dan het drama. In feite moet ik de licentie overdragen van een oude pc die volledig is afgesloten van internet door de infodienst.

Hoezeer ik ze ook smeek om de verbinding terug te zetten, ze weigeren (een verhaal van WindowsXP) en plotseling zit ik met een licentie waar ik niets aan kan doen.

Weet u een andere manier om uw geld over te maken dan via internet?

1 like

Bel uw SW-leverancier. Ze zullen de manipulatie van hun server zelf doen. :)

3 likes

het enige wat u hoeft te doen is uw oude pc opnieuw aan te sluiten

zodat u uw SW-licentie kunt overdragen

anders kun je niet werken

Dus je baas moet super blij zijn

De oorlog van de diensten is op komst

welke de+ is het is een oude versie van SW als ik het mis heb

Succes @+ ;-)

1 like

En handmatig per e-mail?

Pak het bevestigde stuk op van een andere werkplek en plaats het zonder verbinding terug op de werkplek

1 like

@Bart, het probleem per e-mail ... het is dat ik nog steeds een internetverbinding nodig heb om de e-mail te verzenden (omdat het de post is waar Solidworks is die geen internet meer heeft)

@gt22 en @Charly.METAYER, ja, oude versie uit 2011 dus niet echt meer gevolgd door de leverancier (trouwens, het is een beetje obscuur over hoe te kopen. Een groepsverhaal dat voor alle bedrijven koopt en redispatches. Kortom, de shit). 

Inderdaad, ik bereid mijn stem voor om vanmiddag te schreeuwen, maar ik had liever een omweg gehad. Pfff, het plezier van externe informatiediensten

1 like

Misschien is er nog tijd.

Vanaf het oude werkstation genereer je de aanvraag per e-mail, je downloadt het bestand en eventueel de inhoud van de mail op een USB-stick of via het netwerk, je verstuurt de mail vanaf topn werkstation.

Heb je geprobeerd het op het nieuwe station te activeren? Je hoeft het even niet over te dragen...

1 like

Hallo coincoin,

Ik verwijs je naar de bijgevoegde pdf voor alle manipulatie.

Maar in ieder geval heb je een ander werkstation nodig met internettoegang met een e-mailbox om het activeringsbestand te ontvangen.

Anders een soortgelijk onderwerp om te helpen:
http://www.lynkoa.com/forum/2d/activer-une-licence-sur-un-poste-active

Succes:)

activation_et_transfert_de_licence_solidworks.pdf

Oulala, ik heb je techniek geprobeerd @Stefbeno ... en ik heb nu helemaal niets.

Ik had net als jij gehoopt dat er een bestand zou openen en dat ik het via een USB-stick kon overzetten. Niet alleen opende het helemaal niets, maar ik kan Solidworks niet eens meer openen op het originele werkstation.

Ik heb toch geprobeerd te activeren op het nieuwe werkstation, maar dat is niet mogelijk. Ik moet al aan het werk zijn

@Azrod, bedankt voor de PDF. Maar zoals u zelf aangeeft, is het noodzakelijk om internet te hebben om deze procedure te volgen. Maar ik kan hem niet op mijn oude baan hebben.

Nou, wat dat betreft, ga ik mijn grote stem en concrete argumenten tegen de infodienst voorbereiden

1 like

En als je de harde schijf van je oude station neemt

En dat je het als slaaf in het nieuws brengt

en u maakt er een kopie van  op uw systeemschijf

het moet werken denk ik

@+ ;-)

1 like

Op het moment dat je te laat bent. Nee?

Aangezien u geen licenties meer ziet, kunt u deze niet meer overdragen.

Ik had een probleem met de overdracht van de licentie toen ik mijn station installeerde. Ik belde de technische dienst van Axemble en binnen 1/4 uur belden ze me en losten ze het probleem op.

Wie is uw dealer? Heeft u onderhoud nodig?

2 likes

Zoals Charly al zei. Deelpachter, als je toegang hebt tot een hotline, kunnen ze de licentie op de oude machine doden om deze te bevrijden. Dan krijg je het terug op de nieuwe.

1 like

Sorry. Zelfs als het raar gedrag is.

Je hebt nu alleen nog de hotline over denk ik.

Succes

1 like

Ik ben niet langer in onderhoud, toch:(

Olala, het ruikt naar opgebrand allemaal

1 like

Als je een nieuwe licentie hebt, heb je dan geen onderhoud van minimaal 1 jaar?

Edit: laat mijn antwoord achter, het is gewoon je licentie die je wilt overdragen. Installeer geen nieuwe.

2 likes

Kijk op de XP-machine of er een herstelpunt is dat je terugbrengt naar vóór de manipulatie die ik je liet doen.

Als SW opnieuw wil opstarten, zet je de CPU op het bureau van degene die het goed doet (hij moet begrijpen dat de desktop de laatste stap is voor zijn ratten).

Hoi Coincoin

voor jouw probleem had ik hetzelfde

Ik schreef een e-mail naar service@mycad met het licentienummer om te vragen haar uit de oude functie te ontheffen

Ik ontving een vergoeding voor draad en post en een herinstallatie op het nieuwe werkstation (het oude werkstation was geformatteerd)

Ze gaven me een downloadlink van de versie waarnaar het is om mijn onderhoud te stoppen (2014 SP4) en dan tijdens de installatie moet je het uitvoerbare bestand in de installatiemap gaan halen (en niet degene die in de root staat) 

Het accepteert dus om zelfs zonder verbinding te installeren.

Aan de andere kant is het beter dat het nieuwe werkstation is aangesloten, anders is het een gedoe tussen het overnemen van de code, het overzetten per e-mail van een ander werkstation enz....

2 likes

Hoi @Gerald. Vereist het niet dat u nog in onderhoud bent aan uw systeem?

1 like

Hoi allemaal

Ik ben een technicus, ik zou het zo doen: je verbreekt de verbinding met het intranetwerk op de oude computer, je installeert een USB-wifi-sleutel op de oude computer. je deelt je 4G-verbinding vanaf je smartphone (of een van je collega's) op de oude set. Op die manier bevind je je buiten het netwerk van je bedrijf. Het enige wat u hoeft te doen is uw licentiemigratie uit te voeren.

Succes

2 likes

Ik heb net de gedeelde verbinding geprobeerd... En het werkt niet. De pc kan nog steeds niet op internet om de overdracht uit te voeren.

Dus stuurde ik een mailtje naar licenceactivation@solidworks.com om te kijken of ze een oplossing hadden voor dit soort zaken. We zullen het antwoord zien

2 likes

Vingers gekruist voor jou!