Ik heb een SW-standaard 2014 SP5-licentie gekocht, ik heb deze op een werkstation geïnstalleerd, hij is geregistreerd, actief alles is in orde.
Ik wil SW installeren op een ander werkstation (buiten het netwerk en op afstand van het eerste) om eventueel op dit werkstation of op het andere te gebruiken.
Moet ik voor de tweede installatie iets speciaals doen?
Is er, na de installatie, een procedure voor de overdracht van de vergunning van het ene station naar het andere, en zo ja, wat is de procedure?
Sinds enige tijd is het verboden om 2 werkplekken te hebben met dezelfde licentie.
Om een licentie te kunnen hebben die van het ene werkstation naar het andere gaat, moet je een systeem op een tokennetwerk hebben, en het is een betaalde optie.
Dit is mogelijk als het gaat om een floating licentie, ook wel een SolidNetWork-licentie (SNL-server) genoemd. Als je geen licentieserver hebt, is het onmogelijk. Er is een manier om SolodWorks op een tweede werkplek thuis te installeren, bijvoorbeeld als het niet voor commerciële doeleinden is denk ik. Het mag niet op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. Wilt u meer informatie over dit type licentie? Ik kan zoeken.
Dit type licentie wordt Home Usage License of HUL genoemd, ik geloof dat je rechtstreeks bij SolidWorks moet solliciteren zodat ze deze tweede licentie activeren, met je licentienummer bij de hand.
Het hangt ervan af of u deze overdracht vaak moet doen of niet.
Er is een vrij eenvoudige procedure: op de machine waarop de licentie is geactiveerd, klikt u op de ? In de menubalk: er is een optie "Licenties overdragen".
Zodra de licentie is vrijgegeven, kunt u deze gebruiken om SW op de 2e machine te installeren en te gebruiken.
Als u terug moet naar de 1e machine, dezelfde manip (SW blijft geïnstalleerd, zelfs als de licentie is gedeactiveerd).
Ik heb het een paar keer gebruikt, ik herinner me dat het goed werkte.
de door Stefbeno beschreven manipulatie lijkt heel praktisch.
Ik heb het gedaan op het werkstation waar SW was geïnstalleerd, alles lijkt goed te zijn gegaan.
Toen ik de SW-downloadmap overnam, probeerde ik deze op een andere computer te installeren, maar daar heb ik niet de mogelijkheid van individuele installatie.
Ik heb SW geïnstalleerd na het downloaden van wat ik nodig had van de site.
Het is geen beeld, maar een groot probleem.
Dus stelt de administratieve image-functie je in staat om een image te maken (zoals een .iso-bestand) en een installatie uit te voeren, dat is de vraag.
Dat is precies wat ik wil doen, SW installeren op verschillende werkstations, dus ik heb niet de vereisten, dus administratief beeld is niet de oplossing voor mijn probleem denk ik
Het is precies het installeren van SW op verschillende palen een administratief beeld. Het stelt u in staat om bijvoorbeeld de SP5 rechtstreeks te installeren, alleen vanaf een dvd, met inachtneming van het installatieschema van het eerste werkstation.
Selecteer op het welkomstscherm de optie Administratieve afbeelding.
Opties voor het maken van beheerdersafbeeldingen worden weergegeven:
Maak een nieuwe afbeelding met de standaardinstellingen.
Maak de afbeelding met behulp van de standaardconfiguratie-instellingen (dat wil zeggen, niet op basis van de instellingen die zijn ingesteld op een bestaande beheerdersafbeelding op uw site).
Maak een nieuwe afbeelding met behulp van de instellingen en bestanden van een bestaande afbeelding.
Maak de afbeelding met behulp van de configuratie-instellingen die worden weergegeven voor een bestaande beheerdersafbeelding op uw site. Klik op Bladeren om de map op te geven waarin de bestaande beheerdersafbeelding is geïnstalleerd.
Maak een beheerdersafbeelding voor zowel de 32-bits als de 64-bits versie.
U kunt 32-bits en 64-bits afbeeldingen maken op één computer of alleen de afbeelding die overeenkomt met de architectuur van de computer. Voor het maken van beide afbeeldingen moet u zowel de 32-bits als de 64-bits installatiemedia openen.