Transformatie van puntenwolkmodel

Ik zou graag willen weten of er een manier is om een model om te zetten in een puntenwolk om de functie Scannen naar 3D uit te kunnen voeren (assisteren bij de voorbereiding van de mesh......)

Hallo

Ik begrijp het niet echt. Wilt u van een model een spreidingsdiagram maken?

Ik zie niet echt het nut in van simulatie...

Als u nu het tegenovergestelde wilt doen, is dat mogelijk, maar wees voorzichtig met het gegenereerde bestand. Puntenwolken zijn vaak erg "zwaar" en moeilijk direct te exploiteren. Over het algemeen moeten ze worden "schoongemaakt" om ze te kunnen gebruiken om oppervlakken en vervolgens volumes te creëren.

1 like

Het model dat ik wil transformeren is een model van een 3D-scan, maar ik heb er geen bronbestand voor, ik wil het puntenwolkbestand om de oppervlakken opnieuw op te schonen en te maken

Zeker terwijl er al aan het dossier is gewerkt door de persoon die het naar je heeft gestuurd. Misschien als je ons het bestand zou kunnen sturen, zouden we naar het probleem kunnen kijken...

Als dit niet het geval is, moet u contact opnemen met de persoon die u het bestand heeft gegeven en kijken of zij u de puntenwolk kunnen geven.

Hallo

Zonder echt een antwoord te geven, kom ik het debat "verrijken" ;o)

Wereldwijd is er de wereld van de huid "STL" en de wereld van de materie "STP3.

3D-scans geven puntenwolken die worden geĂŻnterpreteerd als een huid. Catia biedt een transformatiemodule aan, maar uiteindelijk is de geometrie bij benadering.

Hier zijn mijn tests:

http://youtu.be/eSjCOyOtPXM

3D-scannen is zeker de toekomst: je scant en mailt het bestand. Er moet dus veel onderzoek worden gedaan naar de reconstructie van het model.

Zijn er "wonder"-software?

In ieder geval lijkt CATIA V5 mij nogal inefficiënt?

Wie heeft er een software geprobeerd, een module die een 3D-scan correct modelleert?

Vriendelijke groeten

Marc

Als u een . STL

Het is herbouwbaar via Catia V5 en rapid prototyping-modules

Zoals Yves je vertelt, wees voorzichtig, want wie SCANN zegt, zegt vervorming

Gekoppeld aan de werktolerantie van uw scann maar ook gerelateerd aan de reconstructie

Als u het . STL het zou gemakkelijker zijn

PS: Ik bouw heel vaak onderdelen op. STL en het originele model comparts

PS: de scanapparatuur die in mijn bedrijf wordt gebruikt en steinbichler komeet 5

Ook mijn sector moet investeren in Scan. Ik ga contact opnemen met Steinbichler, ik neem aan dat er een demonstrator in Parijs is?

Bovendien gaat hun demovideo over een freesgereedschap, wat mijn specialiteit is (Catia CAM) :o))

Bedankt voor de info

Ik heb een tutorial beschikbaar gesteld om uw verzoek te beantwoorden.

In de hoop dat je CatiaV5 gebruikt

Hallo

Hier is het bestand dat naar mij is gestuurd (deurklink).

Billy.

Handvat1a.stl

Hallo

Met behulp van uw bestand ben ik erin geslaagd om alleen de punten te krijgen en niet de facetten, schakel gewoon de facetoptie uit wanneer u uw puntenwolk importeert, ik heb een afbeelding als bijgevoegd bestand geplaatst.

Vriendelijke groeten

Bastien

2013-09-16_16h14_17.jpg

Hallo

Nou, ik kreeg uiteindelijk het mesh-bestand  met 3ds max, ik exporteerde mijn bestand  in objectformaat (.obj) en vervolgens opende ik het met SW, vervolgens voerde ik de scan naar 3D-functie uit (mesh-voorbereidingsassistent......).

Bedankt iedereen