.pdf bestanden omzetten in .dwg bestanden

Hallo

Ik ben op zoek naar een oplossing om een file.pdf te transformeren/digitaliseren
en zet het om in .dwg- of .dxf-formaat
Met gratis software indien mogelijk

Bedankt

Je typt " convert pdf to dxf online " op google en er zijn veel online oplossingen om het te doen

1 like

Bedankt voor je feedback

Dat is wat ik deed
Ik heb verschillende apps geprobeerd, het werkt niet goed, de regels worden omgezet in een zin met speciale tekens.
Ik ben op zoek naar een betrouwbaardere software! Of het resultaat zal geweldig zijn

Bedankt

De topkwaliteit hangt ook af van de herkomst van de pdf. (Scan-exportsoftware...)

2 likes

Hallo

Als u een PDF-bestand wilt converteren naar een DWG- of DXF-bestand in AutoCAD, is de gebruikelijke methode om de PDF-importfunctie van AutoCAD te gebruiken. AutoCAD bevat een opdracht met de naam PDFIMPORT waarmee u TrueType-geometrie, vullingen, rasterafbeeldingen en tekst uit een PDF rechtstreeks in een AutoCAD-tekening in DWG-indeling kunt importeren. Nadat PDF-objecten zijn geïmporteerd, kunnen ze worden bewerkt als AutoCAD-objecten.

Dit zijn de belangrijkste stappen die u moet volgen:

1. Open AutoCAD.
  2. Gebruik de opdracht PDFIMPORT (of op het lint het tabblad Invoegen > Importeren > PDF importeren).
  3. Selecteer het PDF-bestand dat u wilt converteren.
  4. Met AutoCAD kunt u kiezen welke pagina's u wilt importeren en welke categorieën objecten u wilt extraheren (lijnen, vullingen, tekst, afbeeldingen).
  5. Importeer en plaats de PDF-inhoud in uw tekening.
  6. Sla de tekening vervolgens op als DWG of exporteer deze als DXF met behulp van de opdracht " Opslaan als " of " Exporteren ".

Wees voorzichtig, de kwaliteit van de conversie hangt sterk af van de kwaliteit van het oorspronkelijke PDF-bestand en het type inhoud. Vector PDF-bestanden werken beter dan afbeeldingsscans (raster-PDF's).

Voor complexe of sterk gerasterde PDF's kan sommige commerciële software van derden meer geavanceerde conversie bieden.

U kunt de opdracht vinden die wordt uitgelegd in de officiële Autodesk-documentatie en online tutorials die aan deze functie zijn gewijd.

2 likes

Niet alle software is van hetzelfde niveau, een van hen had lijnen gemaakt
Niet-continu, soort polylijn/curve, maar niet erg bruikbaar.
Ik denk dat de persoon een Word-document voor een offerte had geschreven door gekopieerde weergaven van een SolidWorks-type 3D-tekening te integreren
Alles opgeslagen in .pdf formaat voor een klant

Bedankt voor de info
Ik vergat te vermelden dat we de DRAFSIGHT-software van Dassault gebruikten
en niet precies AUTOCAD
Ik heb nog gekeken naar de mogelijke formaten om te importeren
is er DGN / SAT / DELMIA XML / 3DCC / SVG / HOMEBYME?
Ik had geen PDF gevonden (wat aan de andere kant haalbaar is in export)
We hebben ook edrawing mogelijk
Vriendelijke groeten

Hallo @olivierlorch

Ik neem aan dat je het al hebt geprobeerd?

PDF-tekeningen importeren | Ontwerp Zicht

1 like

Weinig kans om een formaat te verkrijgen dat in dxf kan worden gebruikt als het wordt afgedrukt van een afbeelding en vervolgens wordt omgezet in een pdf.
Alle oplossingen online of via software werken goed als het een tekenformaat (CAD of CAD) is dat rechtstreeks in een pdf wordt omgezet.
Anders blijft het onbruikbaar of nauwelijks bruikbaar helaas.

@sbadenis

Het lijkt mij dat in dit geval, als de pdf van goede kwaliteit is, zoals gezegd @Patrick_EMIN, de scan van kwaliteit is als de pdf net zo goed is.

Het vermogen van software vandaag, zelfs op vrije software, kan resultaten opleveren. Vooral omdat er aan deze kant behoefte aan is, omdat veel industriële locaties in Frankrijk, oude, papieren plannen digitaal moeten reproduceren.

Ik had deze site getest voordat deze werd betaald en het werkte verrassend goed. Maar ik ben het met de anderen eens, je hebt een redelijk schoon beeld aan de basis nodig.