DXF-transformatie naar plaatwerk

Hallo

Ik heb verschillende DXF's gekregen van een architect en ik moet ze omzetten in plaatwerk in solidworks, er wordt veel gesneden en geometrische vormen gemaakt, wat de transformatie erg lang maakt... Of zelfs het zorgt ervoor dat ik de software laat crashen. Tips voor het lichter maken van de tekening en het optimaliseren van het ontwerp? Ik heb er 16 om op deze manier te transformeren en het kan heel lang duren...

Hallo

Zou je je dxf kunnen delen?

Cdlt

3 likes

Hallo

Als het een DXF plaatwerk is, zou het heel snel moeten gaan of ik begreep het verzoek niet, kun je een DXF geven om te zien.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Hallo

Probeer het om te zetten in een blok en roep vervolgens uw blok op om het om te zetten in plaatwerk.

2 likes

Ik moet deze DXF omzetten in plaatwerk om vouwen en gaten toe te voegen om het in een van mijn onderdelen te integreren, maar er zijn zoveel verschillende radii en entiteiten dat de overgang van mijn model naar plaatwerk niet klaar is, een baas ja maar de transformatie naar plaatwerk wordt niet achter gedaan.

4_bleu_4_brut.dxf

Hallo

Ik ging door het oppervlak en het werkt.

Moge de kracht met je zijn.

obiwan.sldprt
2 likes

Onder welke versie zit je? Omdat hij het in de jaren '30 voor mij deed, voeg ik het bestand in 2020 toe

4_bleu_4_brut.sldprt
3 likes

De dxf die ik je stuurde, heb ik gemaakt van een baas die ik met de schets heb gemaakt, ik heb de indruk dat de dxf die door solidworks wordt gegenereerd minder complex is, ik voeg de originele dwg toe die ik heb ontvangen

4_bleus.dwg

Het gaat inderdaad zonder problemen

importeer gewoon uw DXF als een 2D-schets

Dikte stuk 10mm in bijgevoegde foto

@+ ;-)

piece2_benjamin_leray.sldprt
3 likes

Ik ben ook jonger dan 2020

Ook in 2020,oh.. bizar

Ik heb geïmporteerd in 2D-schets, met SW 2017 geen probleem.

Heb je je versie van solidworks geüpgraded of een nieuwe installatie gedaan?

Cdlt

1 like